Duikster (58) moest worden gereanimeerd

Toegevoegd: 15-11-2020, 10.00 uur
De vrouw werd per ambulance naar een ziekenhuis gebracht.
© Foto: Roland de Jong

WEMELDINGE - De duikster die gisteren in zorgwekkende toestand uit het water van de Oosterschelde werd gehaald bij Wemeldinge is een 58-jarige vrouw uit Gent (B).

De Belgische werd rond 15.00 uur levenloos aangetroffen in het water ter hoogte van Klein Stelle, een bekende duikplek aan de Steldijk. Volgens de politie moest de vrouw worden gereanimeerd maar kon ze uiteindelijk met eigen hartslag per ambulance naar het ziekenhuis in Goes worden vervoerd. De traumahelikopter landde in eerste instantie op de Steldijk en is vervolgens doorgevlogen naar het ziekenhuis in Goes om daar de trauma-arts op te pikken. Deze was meegereden in de ambulance.

Hoe het nu met de duikster gaat, is niet bekend. De Landelijke Eenheid van de politie doet nader onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Hiervoor is onder meer duikapparatuur in beslag genomen.

dobre (17-11-2020 om 19:10)
Gecondoleerd voor alle nabestaanden en iedereen die deze mevrouw aan het hart lag. Ik hoop dat iedereen die een onbeschofte/asociale reactie op dit ongeluk hebben geplaatst de volgende keer eens nadenken voor ze een reactie plaatsen. Jammer dat deze zeer kwetsbare reacties gewoon op deze site geplaatst kunnen worden. Hopelijk wordt hier door deze site wat aan gedaan.
Didier Monbailliu (17-11-2020 om 11:39)
Stop aub. al deze onzinnige commentaren. Ondertussen is deze fantastische, zeer sociale, warme vrouw overleden. Deze plaats aan de Oosterschelde was haar tweede thuis. Ze bracht daar meer uren door dan eender welke Nederlander. (Met alle respect voor de Nederlandse bevolking).
Grote Smurf (17-11-2020 om 00:27)
Ik las net dat de vrouw in kwestie is overleden. Zeer spijtig. Het was een zeer ervaren duikster met al meer dan 3000 duiken op haar naam. Echt iemand die liefde had voor wat ze deed.
dobre (16-11-2020 om 07:58)
sterkte voor de vrouw, haar familie en vrienden.
Grote Smurf (16-11-2020 om 01:12)
We praten hier over een mensenleven. Hoe bekrompen in je hoofd kun je dan zijn om dan doodleuk te zeggen. Tja, had ze maar niet moeten komen want er heerst corona. Je weet totaal niet of de beste vrouw alleen een duik nam en daarna meteen weer terug naar Belgie zonder een gevaar voor anderen te zijn. Je weet niets van het slachtoffer en dan ga je op deze manier reacties uitlokken omdat je diverse Belgen in NL hebt gezien. Wat zielig. Hopen dat het goed komt met deze vrouw is een normale reactie. Anders ben je mens af.
Bemoeial (15-11-2020 om 12:33)
Loes, die reacties waren volkomen logisch. Er heerst Corona. Iedereen zoveel mogelijk thuisblijven. Geen onnodige verplaatsingen. Dan is een duik door een Belg in Nederland niet echt verdedigbaar. Dat is helder nadenken.