Onderzoek Rijksrecherche na overlijden cliënt Emergis

Toegevoegd: 15-11-2020, 18.52 uur - Update: 15-11-2020, 19.11 uur

KLOETINGE - De Rijksrecherche onderzoekt het overlijden van een cliënt van Emergis in Kloetinge. Dit vanwege mogelijke betrokkenheid van de politie. Dat heeft een woordvoerder van de politie-eenheid Zeeland-West-Brabant bevestigd.

Rond 17.40 uur kwam een melding binnen van een medische noodsituatie bij Emergis aan de Oostmolenweg in Kloetinge. Naast dat twee ambulanceteams en diverse politiewagens werden opgeroepen, werd ook de traumahelikopter uit Rotterdam gealarmeerd. De komst van de helikopter werd uiteindelijk rond 18.10 uur gecanceld. De traumahelikopter cirkelde toen al boven de incidentlocatie.

Volgens de politie was er sprake van een reanimatie en is de cliënt ter plekke overleden. Het zou gaan om een man. "Vanwege mogelijke betrokkenheid van de politie bij dit overlijden stelt de Rijksrecherche op last van het Openbaar Ministerie (OM) een onderzoek in", zo laat de politie weten.

Middelburg
Het team van de Lifeliner 2 werd rond 17.30 uur ook al opgeroepen naar Zeeland. Zo’n vijf minuten eerder was een reanimatiemelding binnengekomen vanuit een zorgcentrum aan de Vrijlandstraat in Middelburg. Al snel na de oproep werd de komst van het traumateam geannuleerd. Over de toestand van deze patiënt is niets bekend.

Later meer

gudi slabbekoorn (29-9-2021 om 11:31)
ik geloof er niks van, het Om houdt de politie die zich vaak in Goes ronduit onbeschoft, onproffesioneel, partijdig misdraagt de hand boven het hoorf. er mag wel eens een zeer uitgebreid onderzoek incl. getuigen plaatsvinden naar het WERKELIJKE misdrag, c.q. misdadig gedrag door agenten van de politie te Goes.