Duikster (58) overleden na ongeluk bij Wemeldinge

Toegevoegd: 17-11-2020, 18.59 uur - Update: 17-11-2020, 19.51 uur
De vrouw werd zaterdag uit het water gehaald bij Wemeldinge.
© Foto: Roland de Jong

WEMELDINGE - De 58-jarige Belgische duikster die zaterdagmiddag in kritieke toestand uit het water werd gehaald van de Oosterschelde na een duikongeluk bij Wemeldinge, is overleden. Dat meldt de Koninklijke Gentse Club voor Sportduiken MANTA waar de vrouw lid was.

De Belgische Edith Bracke werd zaterdag rond 15.00 uur levenloos aangetroffen in het water ter hoogte van Klein Stelle, een bekende duikplek aan de Steldijk. Volgens de politie moest de vrouw worden gereanimeerd maar kon ze uiteindelijk met eigen hartslag per ambulance naar het ziekenhuis in Goes worden vervoerd. De vrouw werd vervolgens in een kunstmatige coma gehouden maar overleed maandagavond alsnog, zo meldt de PZC.

Volgens de duikvereniging is de club een icoon ontvallen. "Ze begeleidde talrijke clubleden tijdens een onvergetelijk onderwateravontuur. We gaan afscheid moeten nemen, verdriet verwerken, de leegte een plaats geven… We herinneren Edith als een warme, goedlachse vrouw die te allen tijde klaar stond voor iedereen", aldus de club.

De Landelijke Eenheid van de politie doet nog nader onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Hiervoor is onder meer duikapparatuur in beslag genomen.

anoniem (19-11-2020 om 01:26)
sterkte voor alle hulpverleners.