Jongeren gaan er vandoor na brandstichting Arnemuiden

Toegevoegd: 29-11-2020, 12.08 uur
De brandweer van Arnemuiden heeft het brandje geblust. De brandweer van Arnemuiden heeft het brandje geblust.
De brandweer van Arnemuiden heeft het brandje geblust.
© Foto: Facebook Brandweerkazerne Arnemuiden

ARNEMUIDEN - Een grote groep jongeren is gisteravond op de vlucht geslagen voor de politie nadat die was afgekomen op een melding van een brandstichting.

Bij de Singel in het dorp werd rond 23.10 uur een buitenbrandje gemeld. Hierop gingen zowel de brandweer als de politie ter plekke. Volgens de politie troffen de agenten in de buurt een grote groep jeugd aan, maar gingen de personen er vandoor bij het zien van de politie. In de omgeving werd nog naar de jongeren gezocht maar zij konden niet meer worden achterhaald.

In de nacht van vrijdag op zaterdag woedde in Arnemuiden ook al brand. Toen werd een container voor oud papier in brand gestoken bij de Van Cittersweg. Voetbalvereniging Arnemuiden werd hiervan de dupe want deze club organiseert de papierinzameling op deze locatie. Van de brandstichting in de container zijn overigens bewakingsbeelden met daarop de dader, zo heeft de voetbalclub eerder al bekend gemaakt.

J van. Belzen (2-12-2020 om 17:20)
Je gewoon gelijk Piet.
Ria (29-11-2020 om 16:18)
Echt grote jongens zeg!
Piet (29-11-2020 om 14:30)
Dit is al jaren net zo'n broeinest als in Urk, dus gauw alle verloven van de Politie tot na Nieuwjaar intrekken om een Peloton ME achter de hand te kunnen houden!
Goesenaar (29-11-2020 om 14:28)
Stelletje helden, er snel vandoor gaan
zeeuw (29-11-2020 om 14:12)
net voor 11.30 ja ja dat zijn de gluipers
Michel (29-11-2020 om 12:41)
Stelletje lafaarden., grote smoelen maar een klein hartje.