Gekapseisd visserschip langzaam weer overeind

Toegevoegd: 04-12-2020, 00.11 uur

YERSEKE - In de Prinses Beatrixhaven in Yerseke is de berging van het aldaar gekapseisde vissersschip BRU 11 in volle gang. Inmiddels komt het schip langzaam weer overeind.

Een passant merkte rond 20.30 uur op dat het ruim 20 meter lange schip, dat aan een steiger bij de Meerpaalweg lag, zinkende was. De brandweer van Yerseke werd nog ter plekke gestuurd om het schip leeg te pompen maar al snel bleek dat de situatie onhoudbaar was. Hierop besloot de brandweer van boord te gaan. Kort hierna kapseisde het schip, dat nog een lading oesters aan boord had. Niemand raakte gewond.

De BRU 11 bleef met de mast tegen een meerpaal hangen. Het schip lag echter half onder water en het was in eerste instantie niet mogelijk om nog water weg te pompen. Later lukte bergers dit wel en inmiddels komt de vissersboot langzaam weer overeind. Voorlopig wordt er nog water uit het schip gepompt. Daarna zal het schip vermoedelijk nader worden geïnspecteerd en gerepareerd.

Momenteel zijn onder meer de Charlie van Polderman Berging en het reddings- en bergingsvaartuig Mistral nog altijd ter plaatse. Ook Rijkswaterstaat is nog altijd present.

Zie ook: