Vier jaar geëist voor schietpartij Terneuzen

Toegevoegd: 08-01-2021, 19.18 uur
Het sporenonderzoek naar de schietpartij, nu bijna een jaar geleden.
© Foto: Roland de Jong

MIDDELBURG - De officier van justitie heeft vrijdag tegen de 21-jarige L. de B. uit Terneuzen een gevangenisstraf van vier jaar geëist. De B. wordt ervan verdacht op 12 januari vorig jaar in Terneuzen geschoten te hebben op drie mannen die van plan waren hem te rippen. Eén persoon raakte daarbij zwaargewond.

Het idee op De B. van een partij wiet te 'verlossen' kwam van J. van de L. uit Zierikzee. Die schakelde niet alleen drie bekenden van hem in om De B. te beroven, maar seinde ook het beoogde slachtoffer in over wat er aan zat te komen. Toen de drie op de plaats van bestemming kwamen, werden ze direct onthaald op een kogelregen. De B. wordt er dus van verdacht deze schoten te hebben gelost. Vandaag gaf hij aan dat hij niets met de zaak te maken had.

In de zaak tegen De B. doet de rechtbank uitspraak op 22 januari. Alle andere betrokkenen zijn eerder al veroordeeld.

Mijn mening (9-1-2021 om 23:02)
Blijkbaar allemaal hetzelfde soort gajes ! Totaal geen medelijden met alle betrokkenen.