Voor 2e dag op rij meer dan 200 besmettingen

Toegevoegd: 09-01-2021, 17.01 uur
Voor 2e dag op rij meer dan 200 besmettingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Alhoewel landelijk het aantal dagelijks nieuw gemelde coronabesmettingen wat lijkt af te nemen, zijn in onze provincie al voor de tweede dag op rij meer dan 200 nieuwe coronagevallen gemeld.

Vandaag meldt het RIVM 209 besmette Zeeuwen. Gisteren waren dat er 203. Toen werden ook maar liefst 25 nieuwe ziekenhuisopnames en 4 nieuwe sterfgevallen genoteerd. Vermoedelijk waren dat er zoveel door een vertraging in de doorgifte van gegevens. De Zeeuwse ziekenhuizen bevestigden dat gisteren ook tegenover Omroep Zeeland.

Vandaag zijn 3 nieuwe ziekenhuisopnames en 1 sterfgeval: een stuk minder dus dan gisteren. Het aantal besmettingen ligt zogezegd wel hoger dan gisteren. Het totaal aantal besmettingen sinds het eerste Zeeuwse coronageval in maart staat nu op 11.852, het aantal overleden personen op 137 en het aantal ziekenhuisopnames vanwege corona staat op 334.

Actuele Zeeuwse coronacijfers (Bron RIVM / CoronaWatchNL)
Hieronder de cijfers van het aantal dagelijks nieuw gemelde positieve tests, ziekenhuisopnames en sterfgevallen deze maand.

DatumPositieve
coronatests
Ziekenhuis-
opnames
Sterfgevallen
05-019100
07-0119310
08-01203254
09-0120931
Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Timsalabim (10-1-2021 om 17:40)
De berichtgeving rondom corona bevalt mij echt niet, als de cijfers dalen wordt er altijd wel een soort van “ ja maar “ excuses verzonnen of het artikel wordt ergens weggemoffeld op een plek die niet zo opvalt. Ook wordt dat domme corona kaartje van Nederland enkel maar roder; kennelijk geneest er niemand..... Het moet en zal stijgen zodat men vrijwillig alle vrijheden opgeeft!
anton (10-1-2021 om 14:39)
PCR test is al een drama.. savonds positief , volgende middag negatief zoals al bij vele voetballers is voorgekomen. en in de ziekenhuizen is het volgens vele werknemers in verschillende ziekenhuizen helemaal niet druk. de reden dat ze patienten moeten verplaatsen en afdelingen moeten sluiten is dat ze alle werknemers met loopneusjes naar huis sturen. en een vaccin dat in een noodverordening is goedgekeurd en geen licentie heeft gekregen gaat er bij mij niet in..geloof wat u gelooft maar het is allemaal zeeeeer vreemd
Michel (10-1-2021 om 11:26)
@John en @gast, helemaal eens met jullie reactie, maar zolang er van het soort rondlopen die denken, het is maar een griepje en die totaal niets om de mensheid geven en het hun niet uitmaakt of er slachtoffers vallen, zal het helaas nog wel even duren voordat we er vanaf zijn.
Ikzelf (10-1-2021 om 11:16)
@een gast Denk je werkelijk dat die paar enkele mensen zonder muilkorf de reden zijn dat het virus nog bestaat? Mondkapjes houden niet eens virus deeltjes tegen, en het is nu eenmaal winter en dan worden meer mensen verkouden, dat is altijd al zo geweest. Covid is echt niet erger dan de griep (die wonderbaarlijk is verdwenen) Het is ook voor bijna niemand gevaarlijk. Oude en zieke mensen sterven altijd al (gemiddeld 2900 per weer) Dan is er ook nog de vergrijzing dus zullen er steeds meer sterven omdat er ook steeds meer ouderen zijn. Corona doden zijn gewoon sterfgevallen waarbij er ook corona is vastgesteld, met testen die ook nog eens zeer onbetrouwbaar zijn.
CasperHans (10-1-2021 om 10:23)
En wat te denken van iedere keer weer die coronafeestjes in de weekenden. Op deze manier blijven we hiermee zitten.
Ja-Ja (10-1-2021 om 09:20)
Zolang er geen echt verschil word gemaakt met griep,snotteren,verkoudheid enz zullen de cijfers omhoog gaan. Corona[Covid 19] is een variant van zware griep met luchtwegen problemen. Daarom sterven er zoveel oudere of personen met een zwakke gezondheid.En onderliggende ziektes. Maar alles bij elkaar schuiven is makkelijk en je kan de angst lekker aanwakkeren.En media scoren graag maar onderzoeken niets. Verder is het een rommeltje wat het behandelen en prikken van Covid 19 betreft. Ps Voor de schijn doe ik een mondkapje op maar gaat deze gauw weer uit, daarna voel ik me heerlijk in de buitenlucht.