Gentenaar voor rechter voor overval Lidl Sas

Toegevoegd: 13-01-2021, 14.51 uur
Sporenonderzoek bij de supermarkt in mei 2017.
© Foto: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Tegen een 25-jarige Gentenaar is woensdag in Middelburg een gevangenisstraf van drie jaar geëist. J., die ontkent, wordt ervan verdacht op 11 mei 2017 samen met een ander - mogelijk zijn inmiddels overleden neef - een overval te hebben gepleegd op de Lidl in Sas van Gent. J. was niet bij de behandeling van zijn zaak aanwezig.

Rond zes uur in de ochtend stormden op de bewuste meidag twee gemaskerde mannen de supermarkt aan de Tramstraat binnen en dwongen het personeel op de grond te gaan liggen. Medewerkers werden vastgebonden, zo meldde de politie later. De kluis werd onder dwang door één van de personeelsleden geopend en de daders gingen er met 2.700 euro cash vandoor.

Door DNA op de tiewraps waarmee het personeel werd vastgebonden kon J. worden achterhaald. Volgens zijn advocaat kon dat eenvoudig worden verklaard. In België had J. zich beziggehouden met hennepkweek en waren daarbij tiewraps gebruikt om de planten bijeen te houden.

Uitspraak over twee weken.