Rescue Vlissingen nog een jaar uitgesteld tot 2022

Toegevoegd: 28-01-2021, 21.55 uur
De afsluiting van de editie in 2018.
© Foto: Rolf de Feijter

VLISSINGEN - Het hulpverleningsevenement Rescue Vlissingen wordt vanwege het coronavirus nog een jaar opgeschoven. De nieuwe datum is vastgesteld op 17 augustus 2022.

Het evenement zou eigenlijk vorig jaar zomer worden gehouden maar het coronavirus gooide roet in het eten. "De organisatie was een jaar geleden reeds in volle gang toen de wereldwijde pandemie uitbrak. Veel vrijwilligers en deelnemende partijen werden op dat moment ingezet bij de zorg rondom de bestrijding van het corona virus waar zij zich dag en nacht inzetten op alle terreinen waar dat nodig was en helaas nog steeds is. De organisatie heeft destijds, intensief overlegd met haar vrijwilligers en besloten het evenement te verplaatsen. Waar we toen dachten een datum te kunnen plannen voor 2021 blijken nu nog steeds veel van onze vrijwilligers intensief betrokken bij de bestrijding van het virus, zodat een evenement organiseren voor dit jaar niet realistisch is", zo laat de organisatie van Rescue Vlissingen weten.

"Waar we het vorig jaar nog hadden over het doorschuiven van het evenement naar 2021, realiseren we ons te meer dat het voor de organisatie van een evenement van deze omvang onmogelijk is om nu een beroep te doen op de deelnemende partijen. Wel vinden we het belangrijk om, samen met onze vrijwilligers, deelnemende partijen en sponsoren, die stip op de horizon te zetten. Daarom is een nieuwe datum geprikt op woensdag 17 augustus 2022", aldus de organisatie.

Rescue Vlissingen is het grootste hulpverleningsevenement van Nederland. Tijdens de editie in 2018 mocht het evenement naar eigen zeggen ruim 100.000 bezoekers ontvangen. Er waren 180 deelnemers uit zes verschillende landen. Bij het evenement waren 1.200 vrijwilligers betrokken.

Zie ook:

Johan (29-1-2021 om 09:27)
Begrijpelijk maar jammer dat het ook dit jaar niet door kan gaan. Als ik zie hoe moeizaam de coronacrisis wordt aangepakt vrees ik dat er ook in 2022 geen Rescue georganiseerd kan worden.....
Jan (28-1-2021 om 22:53)
Dit evenement is toch in de buitenlucht waar geen besmettingen uitkomen?. Tja onze overheid met het toverwoord verbieden,verbeiden,verbieden,verbeiden, en nog eens verbieden. Gezien de vele virus varianten vermoed ik dat dit wel eens 2025 kan worden. Maar moeten nog eventjes volhouden mensen, jaartal vrijheid staat nog niet in de routekaart maar misschien is deze straks ook wel verboden. Zeer jammer een leuk evenement om naar uit te kijken, zeker als het prachtig weer is.