Poging brandstichting geparkeerde auto Zierikzee

Toegevoegd: 25-02-2021, 15.38 uur
Poging brandstichting geparkeerde auto Zierikzee
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

ZIERIKZEE - De politie onderzoekt een poging om vannacht in Zierikzee een geparkeerde personenauto in brand te steken. Vooralsnog zijn er voor zover bekend geen arrestaties verricht.

De hulpdiensten kregen rond 03.25 uur een melding van een autobrand bij het H.J. Doelemanplein Zierikzee. Hierop werd de blusploeg van de Zierikzeese brandweer met spoed ter plaatse gestuurd om te blussen. Ter plekke bleek dat met behulp van een brandbare vloeistof was geprobeerd het voertuig in brand te steken.

De brandweer heeft nageblust en de politie heeft onderzoek gedaan naar de brandstichting. Het voertuig raakte beschadigd maar hoe groot de schade precies is, is niet bekend.