Geen files

Man opgepakt voor brandstichting wooncomplex

Toegevoegd: 10-03-2021, 12.41 uur
Man opgepakt voor brandstichting wooncomplex
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - De politie heeft gisteren in Goes een 43-jarige Middelburger aangehouden vanwege een brandstichting op 26 februari bij een wooncomplex in Goes.

In het wooncomplex aan de Heemskerkstraat werd op de bewuste vrijdagochtend rond 08.00 uur brand ontdekt. De brandweer van Goes kwam ter plekke om te blussen. Hierna werden sporen ontdekt van een mogelijke brandstichting en stelde de politie een onderzoek in. “De aangetroffen sporen zijn onderzocht door rechercheurs van Forensische Opsporing. De tactische recherche hoorde getuigen en er is een aangifte gedaan door de woningbouwvereniging. Uit het onderzoek bleek dat een technische oorzaak van de brand uitgesloten kon worden”, zo vertelt de politie vandaag.

Uit het onderzoek van de politie kwam niet alleen brandstichting naar voren, er popte ook een naam van een mogelijke verdachte op. De zaak is vervolgens besproken met de officier van justitie. Die gaf toestemming voor aanhouding buiten heterdaad van de verdachte. De 43-jarige Middelburger werd hierop gisteren rond 13.00 uur op straat aangehouden in de Frans den Hollanderlaan in Goes.

De verdachte is overgebracht naar een politiecellencomplex en daar in verzekering gesteld. Hij wordt gehoord over zijn mogelijke betrokkenheid bij de brand.