Politie grijpt in bij hardrijders op A58

Toegevoegd: 29-03-2021, 14.28 uur
Politie grijpt in bij hardrijders op A58
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

MIDDELBURG - De politie heeft zondagmiddag tegen drie bestuurders van sportauto's een proces-verbaal opgemaakt. Ook is een rijbewijs van een automobilist ingevorderd. De bestuurders zouden zich asociaal hebben gedragen op de A58 richting Bergen op Zoom

Vanaf 13.30 uur kreeg de politiemeldkamer diverse meldingen binnen dat een flinke stoet met exclusieve auto's over de Brouwersdam richting Zeeland reed. Agenten spraken bij een benzinestation met enkele van de deelnemers aan de stoet. Zij beaamden dat deze rit rumoerig verliep en dat er te hard werd gereden.

Op het viaduct van de A58 bij de Schroeweg in Middelburg werden de snelheden van de diverse auto's met een lasergun gecontroleerd. Hierbij constateerde de politie verschillende snelheidsovertredingen. Zo reed een bestuurder 160 kilometer per uur, waar op dat moment 100 kilometer per uur was toegestaan. Van deze automobilist is het rijbewijs ingevorderd.

De agenten verplaatsten de controle daarna naar de Deltaweg bij Goes. Daar stuitte de politie op een 48-jarige bestuurder uit Laren die achter het stuur zat terwijl zondagmorgen zijn rijbewijs al was ingevorderd. Hij had op de A2 200 kilometer per uur gereden.

De bestuurder probeerde voor de neus van de agenten nog van plek te wisselen met een andere man, maar de agenten hadden deze wisseltruc door. De 38-jarige man uit Heerhugowaard die zijn plek probeerde in te nemen, kreeg ook een bekeuring omdat hij op de hoogte was van de invordering van het rijbewijs. Tegen beide mannen wordt proces-verbaal opgemaakt.

Marco (30-3-2021 om 00:51)
@Pientje en Biggetje Veel auto's rijden te hard, maar omdat het nu om wat exclusievere auto's gaat, zijn het ineens diknekken met een kleintje dat is een beetje jammer. We waren met 150 auto's in clubverband en ja er reden er een paar onverantwoord, en die zijn waarschijnlijk ook gepakt. Ik heb zelf ook zo'n auto en daar heb ik heel hard voor moeten werken en sparen, en ben er heel erg zuinig op en doe ik absoluut geen gekke dingen mee.
een gast (29-3-2021 om 22:10)
Het kan geen kwaad als er op de A58 eens wat vaker werd gecontroleerd op snelheid . In het begin van de 100 km hielden de meeste mensen zich hier wel aan, maar als je tegenwoordig 100 km rijd dan komen er vaak automobilisten voorbij alsof je stilstaat, en dat zijn niet alleen de grotere auto's maar ook kleinere die chauffeurs denken dan waarschijnlijk die snelheid is niet voor ons bedoeld .
Pientje (29-3-2021 om 19:14)
Al die wisseltrucjes hebben de agenten door ik zag ze gisteren rijden....vast een kleintje tusden de beentjes en racen doe je op een circuit als je zo'n auto kan betalen kun je dat ook betalen dan hoef je andere weggebruikers niet te hinderen. Knap hoor je rijbewijs kwijt ..bikkel
Biggetje (29-3-2021 om 15:55)
Stelletje dikke nekken die denken dat de weg van hun is. Deze mannen alleen nog maar auto,'s geven die begrenst kunnen worden. Als het in vrachtwagens kan moet het ook mogelijk zijn in personenwagens