Bewoner overleden bij brand Kapelle

Toegevoegd: 13-04-2021, 00.24 uur
Door: Remi Mesu

KAPELLE  - Bij een woningbrand in Kapelle is maandagavond één persoon overleden. De bewoners van de naastgelegen woningen zijn uit voorzorg geëvacueerd.

De brand in een woning aan het C.D. Vereekeplein in Kapelle ontstond rond 22.15 uur. Al snel schaalde de brandweer op naar een middelbrand. Twee blusvoertuigen van de brandweer moesten voor de brand ter plaatse komen. De brandweermannen hebben een bewoner uit de woning gehaald. Het personeel van een ambulance heeft de bewoner ter plekke verzorgd. Ondanks de inzet van het ambulancepersoneel is het slachtoffer aan zijn verwondingen overleden.

In verband met lichte rook in twee naastgelegen woningen worden de bewoners daarvan uit voorzorg tijdelijk opgevangen. De woningen werden door de brandweer gecontroleerd op eventuele rook en koolmonoxide. In verband met de rook en verhoogde concentratie koolmonoxide in de twee naastgelegen woningen worden die bewoners opgevangen in het naastgelegen verzorgingshuis. Zij zullen daar de nacht ook door brengen.

Stichting Salvage is opgeroepen om de getroffen bewoners te ondersteunen bij de afhandeling van de schade. Rond 22.40 uur kon de bevelvoerder van de brandweer het sein 'brand meester' geven. De brandweer bleef echter nog wel aanwezig om controles uit te voeren.