Persoon nagekeken na botsing Middelburg

Toegevoegd: 13-04-2021, 20.12 uur
Persoon nagekeken na botsing Middelburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - De ambulancedienst heeft vanmiddag iemand nagekeken na een aanrijding tussen meerdere voertuigen op bedrijventerrein Arnestein in Middelburg.

Rond 15.30 uur kwamen drie voertuigen met elkaar in botsing op de kruising van de Ampèreweg en de Herculesweg. Een rapid responder van de ambulancedienst kwam ter plekke om één van de betrokkenen te onderzoeken maar vervoer naar het ziekenhuis bleek niet nodig te zijn.

De oorzaak van de botsing is vermoedelijk een voorrangsfout. In het verleden gebeuren op de bewuste kruising al vaker ongevallen. In het Gemeentelijk Verkeer- en Vervoerplan Middelburg 2030 is te lezen dat wordt bekeken of de kruising op termijn moet worden aangepast naar een rotonde.

Mijn mening (14-4-2021 om 21:36)
Een rotonde in de toekomst?? Daar zullen de transportbedrijven die daar zitten heel blij van worden, niet dus.
Adrian (14-4-2021 om 08:56)
Sinds de verandering 2 jr geleden is het alleen maar onoverzichtelijker geworden door divers straatmeubilair . Daarbij komt dat de snelheden die er af en toe bereikt worden er niet aan bijdragen tot een veilig kruispunt Een rotonde lost dit niet op, WEL de mentaliteit van de chauffeur. De Sparerib autootjes vliegen regelmatig soms met meer dan 70 km p/u over dit kruispunt, de rest kan je wel een inschatting geven als er een automobilist even niet, of te laat inschat, om daar over te steken.
Bestuurder (13-4-2021 om 21:18)
De reden van het ongeluk is geen 'voorrangsfout' ik heb daar vanmiddag ook gereden en precies bij de haaientanden voor je de weg oversteekt waren ze bezig met hekken te plaatsen en daar versperde een vrachtwagen de doorgang zonder enige verkeersregelaars erbij, dus om over te steken moest je op de verkeerde rijbaan rijden en vervolgens de weg over steken en terug te komen op de juiste weghelft. Dus gewoon gebrek aan veiligheid.