Caravan Stichting Scheldekat brandt uit, vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 15-04-2021, 17.15 uur - Update: 16-04-2021, 10.06 uur
De brand is vermoedelijk aangestoken
© Foto: Stichting Scheldekat
Door: Remi Mesu

VLISSINGEN - Een caravan die op een haventerrein bij Vlissingen-Oost staat is woensdagmiddag uitgebrand. De caravan is eigendom van Stichting Scheldekat en is vermoedelijk in brand gestoken door onbekenden.

Dat meldt Stichting Scheldekat op haar Facebookpagina. Volgens de stichting die heeft een kattenhater de caravan, waarin twintig gecastreerde zwerfkatjes konden slapen en eten, in brand gestoken. Het onderkomen van de katten, dat op een beveiligd haventerrein stond, is volledig uitgebrand.

De organisatie hoopt aan de hand van camerabeelden de daders te kunnen achterhalen. Het is nog onbekend of er ook zwerfkatten tijdens de brand zijn omgekomen. Op de Facebookpagina laat Stichting Scheldekat weten dat er zo snel mogelijk een nieuw onderkomen mét camerabewaking komt voor de zwerfkatten.

bram goeree (16-4-2021 om 13:36)
zulke klootzakken moet ze zelf opsluiten in een caravan en dan de fik erin .die zijn het niet waard om op de aarde rond te lopen
wim (16-4-2021 om 11:25)
ja ze kunnen de camera bekijken dus afstraffen die dierenbeul ,ja inderdaad leer de mensen kennen en je gaat absoluut van de dieren houden, ik wel althans geef mij de dieren maar pschycopaat is het die dit doet vast zetten heel lang zonder eten en drinken
Kersje (16-4-2021 om 09:28)
Er hangt een camera van de staat of de gemeente boven op het betonnen blok bovenaan om de hoek. Dus jawel er horen beelden te zijn.
exportzeeuw (16-4-2021 om 09:10)
hier kan ik echt boos om worden... mensen die hun beestjes dumpen zodat dit nodig is. en dan ook nog dit. wat ac Kerkhove zegt: wie de mens leert kennen heeft de dieren lief
wim (16-4-2021 om 06:33)
wat een lafbek die onschuldige beestjes ik hoop dat ze op tijd er uit waren ik hoop dat diegene brand in de hel lllllllllllllllllllllllllllllllllll