Tieners opgepakt voor brandstichting Terneuzen

Toegevoegd: 26-04-2021, 12.38 uur
Tieners opgepakt voor brandstichting Terneuzen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

TERNEUZEN - In de Karel Doormanlaan in Terneuzen zijn in de nacht van zondag op maandag twee tieners aangehouden omdat zij een vuilnisbak in brand hadden gestoken. Het brandje kon door agenten worden geblust.

De politie kreeg rond 04.30 uur een melding van een getuige dat hij bij het speeltuintje aan de Karel Doormanlaan twee jongens vernielingen aan zag richten. Ze staken onder andere een vuilniscontainer in brand. Agenten gingen meteen ter plaatse en zagen bij aankomst twee jongens weglopen. Na een korte achtervolging konden beide worden staandegehouden in een brandgang aan de Karel Doormanlaan.

De agenten vroegen de jongens om hun ID-bewijzen, maar die konden zij niet tonen. Hierop zijn de twee aangehouden. Het viel de agenten op dat de jongens omringd waren door een brandlucht, dus vroegen zij of de twee verantwoordelijk waren voor het in brand steken van de container. "Beide antwoordden bekennend en gaven meteen aan dat dit erg dom was geweest", zo laat de politie weten.

De jongens,  14 en 15 jaar oud en afkomstig uit Terneuzen, zijn weer in vrijheid gesteld omdat ze nog minderjarig zijn. "Ze zijn nog wel verdachten en worden op een later tijdstip uitgenodigd op het bureau om een uitgebreide verklaring af te leggen", zo legt de politie uit. De ouders/verzorgers van de twee zijn in kennis gesteld van het incident. De getuige die de politie belde heeft een verklaring afgelegd.

een inwoner (27-4-2021 om 09:39)
Hoe is het mogelyk dat kinderen van 14 en 15 jaar om half 5 op de straat lopen .Ik denk dat ze wel voeding kregen MAAR GEEN OPVOEDING >BIZAR
Peter (27-4-2021 om 00:20)
Gaat ook vast wel gebeuren Michel; aangezien de ouders wttelijk gezien verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de daden van hun kinderen tm hun 18de levensjaar. Goed dat je dit aankaart hier in de reacties anders zou de politierechter straks helemaal vergeten waar hij/zij mee bezig was.....
Michel (26-4-2021 om 13:17)
Gezien de leeftijd en de tijdstip van het gebeuren, mankeert er van alles aan de opvoeding door de ouders. Ouders een flinke boete en de schade laten betalen.