Traumahelikopter ingezet bij crossterrein Rilland

Toegevoegd: 02-05-2021, 16.07 uur
Traumahelikopter ingezet bij crossterrein Rilland
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

RILLAND - De Rotterdamse traumahelikopter is zondagmiddag ingezet voor een ernstig incident bij het motorcrossterrein in Rilland.

Twee ambulanceteams en het traumateam werden rond 13.30 uur naar het crossterrein bij de Bathseweg gestuurd. Rond 13.55 uur landde de helikopter bij het crossterrein.

Het slachtoffer is omstreeks 14.15 uur met spoed per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. Wat er precies is gebeurd, is niet bekend.

Jgeldof (3-5-2021 om 21:10)
Ah sterk staaltje whataboutism. Omdat het bij voetbal of in het verkeer ook wel eens mis gaat, wil niet zeggen dat we dus maar niets moeten doen met motorcross. Ook die verkeersdoden moeten omlaag en ook raddraaiers bij voetbal moeten worden aangepakt. En ik (de maatschappij) heb hier wel last van, want als een crosser opgehaald moet worden, is de heli niet beschikbaar voor iemand die echt ongeluk heeft gehad. En dat is mijn punt: crossen heeft een (1) te groot risico op (2) ernstig letsel. Deze 'achterlijke' hobby waar bewust risico wordt genomen mag er niet voor zorgen dat anderen geen acute zorg krijgen en daarom gaat deze sport verdwijnen.
Joey (3-5-2021 om 17:31)
@jGeldof: en hoe zit het dan met die honderden politie agenten, me en heel de rattenplan die ze bij iedere voetbalwedstrijd in moeten zetten? Dat kost niks? En zo zijn er nog genoeg andere sporten die ons als belasting en/of verzekering betaler een hoop geld kosten. Dan maar gelijk alles afschaffen? Weet je wat jij moet doen, lekker in een hutje op de heide gaan wonen. Heb jij geen last van motorcrossers en wij geen last van jou..
sallent (3-5-2021 om 16:38)
zoveel doden in het verkeer. laten we de autos ook maar verbieden dan. stuk veiliger toch?
Arie (3-5-2021 om 16:02)
Als iedereen zich nou eens met zichzelf bemoeid? Als mensen een risico sport willen uitoefenen heb jij daar geen last van toch @Joris, J op t Hof, JGeldof? Deze motorsporters betalen zelf een verzekering en lopen zelf het risico, niet jij! Bovendien wordt elk incident op een crossbaan breed uitgemeten maar alle ongelukken bij andere sporten komen niet in de media. Dat je zo gefrustreerd bent is vervelend voor je maar reageer dat niet af op de rest van de maatschappij die wel iets van hun leven maken en een passie hebben zoals motorsport. JGeldof is er ook altijd als de kippen mij om zijn zure mening te geven, vraag me dan toch af heb je zelf geen leven om je mee bezig te houden?
Ik (3-5-2021 om 10:05)
Wat een negatieviteit, met elke sport kan het fout gaan. En wat denk je gewoon op de weg en in de lucht en in huis. Je kan maar struikelen en breekt je arm en kaak. Maar U maakt nooit iets mee zeker?
JGeldof (3-5-2021 om 08:34)
Voor alle mensen hieronder die roepen dat er in iedere sport wel wat gebeurd, bijvoorbeeld bij voetbal. Dat klopt, maar je moet kijken naar het aantal incidenten per X aantal sporters en de ernst van deze incidenten. Blijkbaar is dit lastig dus laat ik een voorbeeld geven; ieder weekend (COV19 situatie daar gelaten) worden er 15.000(!!!) voetbalwedstrijden gespeeld, hoe vaak hoor je daar over inzet van een traumahelikopter? Snappen jullie nu waarom deze sport niet meer kan in 2021 net als dat we geen gladiatorengevechten meer houden op leven en dood.