Brandweer Sint-Maartensdijk uitgerukt voor in brand gestoken kliko

Toegevoegd: 08-05-2021, 17.04 uur
De brandweer van Sint-Maartensdijk kon de brand blussen
© Foto: Brandweer Sint-Maartensdijk
Door: Remi Mesu

SINT-MAARTENSDIJK - De brandweer is afgelopen donderdag uitgerukt voor een buitenbrand in Sint-Maartensdijk. Bij een woning was een klikobak in brand gestoken.

De brandweer van Sint-Maartensdijk werd donderdagmiddag 6 mei opgeroepen omdat er in de Jacoba van Beierenstraat een brandje woedde. In de straat bleek bij één van de leegstaande huizen, die binnenkort gesloopt worden, een grijze kliko in brand gestoken te zijn die tegen een hondenhok aan stond.

Via het hondenhok waar de klikobak tegen stond, konden de brandweermannen ook in een schuurtje komen. De brandweer kwam er daardoor achter dat er in het schuurtje ook brand was gesticht. Hierop forceerden de spuitgasten de deur van het schuurtje om het brandje te blussen en zo erger te voorkomen. Toen de brand eenmaal was geblust werd het incident overgedragen aan de politie.

De politie heeft contact opgenomen met de woningstichting en heeft verzocht de ramen en deuren dicht te timmeren om zo te toekomstige brandstichtingen te voorkomen