Kitten uit rijdende auto gegooid en overleden

Toegevoegd: 13-06-2021, 19.01 uur
Kitten uit rijdende auto gegooid en overleden
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GOES - Een kitten is vanmiddag in Goes uit een rijdende auto op straat gegooid en vervolgens overleden. Dat meldt de politie die op zoek is naar mensen die meer weten over het voorval.

Volgens het politieteam Oosterscheldebekken vond het incident rond 15.55 uur plaats nabij tankstation De Meeuw langs de Patijnweg (N289). Op Instagram laat de politie weten dat het dier het voorval niet heeft overleefd.

De politie roept de dader op om zich te melden. "Bent u of kent u degene die dit gedaan heeft? Meld u zich dan op het politiebureau te Goes voordat wij u moeten vinden." Eventuele getuigen kunnen contact opnemen met 0900-8844.

Jacob (14-6-2021 om 11:07)
Stelletje asociale schoften. Van mij mogen zulke rotzakken 10 jaar de bak in.
it's me (14-6-2021 om 10:42)
Totaal onnodig dit!! Als je niet met zo'n beestje om kunt gaan, hij is je tot last of wat dan ook, bel dan gewoon ergens aan met de vraag 'weet je soms waar ik met dit kleine katje heen kan'. Er is dan altijd wel iemand die wat weet. Zo dunbevolkt is Goes niet. Ik ben zelf absoluut geen liefhebber van poezen/katten, vindt het vreselijk om elke keer weer die poep in mijn tuin te vinden en ook aan de schoenen van de kinderen, maar deze actie is alleen maar afkeurenswaardig en echt niet nodig.
Johan (14-6-2021 om 09:24)
Heeft u er wel eens aan gedacht dat deze kitten ook uit de auto kan zijn gesprongen? Het was warm weer en misschien werd er met een raam open gereden. Een jonge kat is een beweeglijk en redelijk sterk beest. Misschien heeft hij zich los gewurmd en een sprong gewaagd die fataal is afgelopen. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar sluit deze mogelijkheid niet uit. Met een kat gaan rijden met open ramen is niet echt slim maar het is nog wel iets anders dan een kat uit een rijdende auto gooien.
willem (14-6-2021 om 09:21)
zulke schoften horen afgezet te worden op een klein onbewoond eilandje in the middle of nowhrere. wanneer worden zulke gekken nu eens echt gestraft. net als met honden: door corona liepen de asiels leeg--en straks in de vakantietijd worden ze weer gedumpt. want het zijn toch maar honden. bescherm de dieren tegen het ondier wat zich mens noemt.
Michel (14-6-2021 om 09:14)
@Grote Smurf, ik zeg niets voort, hoe krijgt je het in je hoofd om onschuldige dieren zo de dood in te drijven. Kunnen alleen maar aso's zijn die nergens omgeven. Stelletje lafaarden
Annefieke (14-6-2021 om 08:29)
Wat n,hartenloos iemand is dit,elke keer als ik zulke dingen lees over dierenmishandeling draait m,n maag om. Hoop echt dat ze die dierenbeul vinden