Insluiper Oostburg wilde naar Spanje 'vluchten'

Toegevoegd: 26-06-2021, 13.14 uur
Insluiper Oostburg wilde naar Spanje 'vluchten'
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

OOSTBURG - Na een melding van een insluiping heeft de politie vanochtend in Oostburg een man aangetroffen die vanwege het coronavirus wilde 'vluchten' naar Spanje.

De jongen werd rond 07.30 uur ontdekt in een woning in het buitengebied. Een buurman hield de man staande in afwachting van de komst van de gewaarschuwde politie. Volgens wijkagent Henk Wiegman was de man enkele dagen geleden vanuit Breda vertrokken richting Spanje. "Dit vanwege de vaccinaties in Nederland. Hij wilde hier geen deel van uitmaken", aldus Wiegman op Twitter.

Volgens de wijkagent was de man al tot in Brugge (B) geraakt maar was hij vervolgens de weg kwijtgeraakt. Fietsend en lopend kwam hij uiteindelijk in de polder bij Oostburg terecht. Omdat het regende zocht hij een slaapplaats. Die vond hij dus bij een woning maar de bewoonster schrok zich logischerwijs rot toen ze de man bij haar thuis aantrof.

De man werd meegenomen naar het politiebureau Oostburg en daar werd de zaak verder onderzocht. De man bleek als vermist te zijn opgegeven. Zijn ouders werden gebeld en die zijn hem vervolgens komen ophalen. "We zijn nog gezamenlijk naar de bewoonster teruggegaan. Daar heeft de jongeman zijn excuses aangeboden", zo besluit de wijkagent zijn relaas.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

cq (27-6-2021 om 10:39)
Het klinkt zo onschuldig, maar is dit het wel voor wie was hij nu werkelijk op de vlucht, in Crimineel West Zeeuws Vlaanderen!
Joris (26-6-2021 om 15:27)
In Spanje wordt ook volop gevaccineerd dus daarheen vluchten heeft geen zin. Wie heeft deze jongeman nepnieuws verkondigd dat hij in Spanje veilig is? Werd er een aluminiumfolie hoedje bij hem gevonden?
Enrico (26-6-2021 om 14:00)
Hoezo zou je vluchten voor vaccineren terwijl et geen enkele manier een verplichting is ,, k ga vluchten voor vrijwillig vaccineren ??