Wielrenner ernstig gewond bij trainingswedstrijd Ritthem

Toegevoegd: 04-07-2021, 09.36 uur
Wielrenner ernstig gewond bij trainingswedstrijd Ritthem
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

RITTHEM - Een 30-jarige wielrenner is zaterdagmiddag gewond geraakt tijdens een trainingswedstrijd in Ritthem. De ambulancedienst kwam ter plaatse om de man mee te nemen.

Het ongeluk gebeurde rond 14.15 uur op het afgesloten terrein van Cobelfret. Op dat terrein werden zaterdag trainingswedstrijden verreden. De wielrenner botste tijdens een van die wedstrijden tegen een lichtmast op het terrein.

Bij de botsing raakte de 30-jarige man ernstig gewond. De traumahelikopter werd opgeroepen voor de melding in Ritthem, maar hoefde echter niet door te komen. De EHBO'ers op het terrein hebben de renner naar de ambulance gebracht waarop de ambulancedienst hem heeft meegenomen naar het ziekenhuis.

Edjetee (5-7-2021 om 16:41)
Helemaal eens met Mirthe en de Rode Lantaarn. Waarschijnlijk zijn de negatievelingen totaal niet bekend met de feiten en omstandigheden en lullen maar wat uit hun luie stoel.
Mirthe (5-7-2021 om 14:14)
Bizar dat mensen zelfs op dit soort berichten zulke reacties weten te plaatsen.. Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om ergens op te reageren, maar kan het nu echt niet laten.. Laten we hopen dat jullie nooit te maken krijgen met een ongeluk, want ook jullie kunnen van een stoeprand af donderen en morsdood zijn. Laten we hopen dat deze wielrenner goed en snel zal herstellen en zijn passie weer kan uitoefenen.
Rode lantaarn (4-7-2021 om 18:30)
Sterkte voor de betrokken en spoedig herstel gewenst! Wat laag van jullie om zulke reacties te geven, triest.
Pietje bel (4-7-2021 om 12:15)
Zo veel vierkante meter ruimte .... en toch die ene paal weer een duidelijk bewijs dat wielrenners een gevaar op de weg zijn. ze kijken gewoon niet en zelfs op een afgesloten terrein is het nog te moeilijk
Mijn mening (4-7-2021 om 11:50)
Mooi bericht voor de lui die lopen te piepen ovr de motor cross. Wielrennen moeten ze verbieden , iedere week is het raak. De zorgpremie gaat omhoog enz enz,,,,, Dit is sarcastisch bedoeld natuurlijk maar wel iets voor de azijnpissers.
ger (4-7-2021 om 09:57)
mogen ze een keer op een afgesloten terrein rijden weten ze nog als een idioot een stilstaande mast te raken wat ben je dan aan t doen vraag ik me af..