Hond uit warme auto gehaald, boete voor eigenaar

Toegevoegd: 11-07-2021, 22.19 uur - Update: 12-07-2021, 10.43 uur
De eigenaar van de hond kreeg een bekeuring.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant / HVZeeland.nl

VLISSINGEN - De politie heeft zondag in de gemeente Vlissingen een hond uit een warme auto bevrijd. De eigenaar kreeg een boete en moest de gemaakte kosten voldoen.

De auto waarin de hond zat was niet helemaal afgesloten maar het was niet eenvoudig om het voertuig, dat een buitenlands kenteken had, te betreden. De Vlissingse wijkagenten schrijven op Instagram dat ze zich allen samen met buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) van de gemeente Vlissingen als slangenmens toegang konden krijgen tot de auto.

Vrijwilligers van Stichting Dierenwelzijn Walcheren namen de zorg voor en het koelen van de bevrijde viervoeter op zich. Het dier bleek niet dusdanig oververhit dat een bezoek aan de dierenarts noodzakelijk was. Na anderhalf uur kwamen de eigenaren terug bij hun voertuig. Volgens Stichting Dierenwelzijn Walcheren schrokken de eigenaren van zoveel uniformen bij hun voertuig. De eigenaren kregen desondanks een bekeuring en volgens de politie moesten ook de gemaakte kosten worden vergoed. Nadat dit was gebeurd, kon hij zijn weg vervolgen.

De politie zegt dat er geen excuus is om een dier dat afhankelijk is van menselijke zorg achter te laten in een voertuig als de temperatuur hoger is dan 15 graden. “Bij een temperatuur van 21 graden is het na 30 minuten al zo'n 40 graden in de auto”, aldus de politie. “Laat dit nogmaals een waarschuwing zijn voor de aankomende zomerdagen”, zo besluiten de wijkagenten hun bericht.

Jtg (12-7-2021 om 19:42)
Kijk dit is dan wel 1 heldendaad vd politie Chapeau guys!!
jan (12-7-2021 om 11:34)
hoeveel boete en waar bestaan die kosten uit? want dit zegt niemand wat
bram goeree (12-7-2021 om 10:31)
Franky (12-7-2021 om 10:11)
En nog steeds zijn mensen of zo ontzettend DOM! Of ze hebben lak aan het welzijn van de hond. Ik vermoed dat beiden het geval is, zeker als je ook nog eens 1.5 uur later aan komt kakken. Grote kans dat je hond overleden was. Als je al niet voor een hond kunt zorgen dan hoop ik dat je ook geen kinderen hebt. Deze berichten maken me echt pissed off...
zeeuw (12-7-2021 om 09:32)
onvoor stelbaar , leren ze het nou nog niet boete moet veel hoger
Wim (12-7-2021 om 07:12)
Zulke mensen behoren geen hond te hebben dan je zoiets toch niet.