Tot vier jaar cel geëist tegen verdachten overval Krabbendijke

Toegevoegd: 16-07-2021, 20.05 uur
Tot vier jaar cel geëist tegen verdachten overval Krabbendijke
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

MIDDELBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag tegen drie mannen, die verdacht worden van al dan niet gelukte overvallen op een tankstation in Rucphen en Krabbendijke gevangenisstraffen geëist van vijftien maanden tot vier jaar.

De hoogste straf, vier jaar, was bestemd voor de 37-jarige R. de C. uit Steenbergen, die stug volhield van niets te weten. Niets gezien of te dronken en alleen maar in de auto gezeten. Daarnaast deelde de officier van justitie een celstraf van 24 maanden waarvan 18 maanden voorwaardelijk uit aan de 19-jarige L. D. uit Made en 15 maanden waarvan twaalf voorwaardelijk aan S. T. uit Rucphen.

Voor zowel D. als T. zijn de straffen gelijk aan het voorarrest. De overvallen vonden plaats op 23 augustus in Rucphen en13 september in Krabbendijke. In Krabbendijke bleef het bij een poging. De eerste overval leverde niet meer dan driehonderd euro op. De drie maakten deel uit van een vriendengroep, waarvan een van hen (S. H.) lid was van een motorclub maar daar was weggestuurd.

Alleen moest hij die motorclub 2000 euro betalen. Tijdens een ritje met de auto van De C. werd 'spontaan' door H. besloten dat het tankstation in Rucphen moest worden overvallen. T. was de 'gelukkige' die het mocht/moest doen. Op 13 september, met De C. en D. in de auto, zou D. bij het tankstation Voetpomp bij Krabbendijke wat te eten halen. In plaats daarvan probeerde hij onder bedreiging van een vuurwapen en gemaskerd het station te overvallen. De uitspraak in de zaak volgt over twee weken.

Michel (17-7-2021 om 09:15)
VEELS TE WEINIG. Dubbele had zeker beter geweest