Meer dan vijfhonderd overtredingen in vijf uur tijd bij Eede

Toegevoegd: 08-08-2021, 11.15 uur
Meer dan vijfhonderd overtredingen in vijf uur tijd bij Eede
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

EEDE - Bij een verkeerscontrole in Eede zijn zaterdag meer dan vijfhonderd overtredingen geconstateerd. Bij het Zeeuws-Vlaamse dorp mag je maar 50 km/h, echter trekken veel mensen zich daar niets van aan.

Volgens wijkagent van de gemeente Sluis Henk Wiegman reden er zaterdag bij de controle op de Rijksweg bij Eede 575 bestuurders van de 1881 passanten te hard. Op de weg waar je maar 50 km/h mag rijden, reed de snelste overtreder 101 km/h.

De Rijksweg bij Eede is een beruchte plaats als het gaat om hardrijders. Eerder dit jaar werden er bij een controle bijna vijfhonderd mensen op de bon geslingerd. De hoogste snelheid die toen werd gemeten bedroeg 109 km/h.

Henk4 (9-8-2021 om 09:11)
90% is weer een Belg die de buurt onveilig komt maken. Beter waren ook wat alcoholcontroles geweest, dagelijks rijden er bezopen Belgen rond en is er geen enkele controle op.. politie Zeeland is een slap excuus voor veiligheid
jan (9-8-2021 om 08:33)
Moeten ze hier ook eens doen in s-Heerenhoek ,maar hier houd de gemeente Borsele de handen boven hen hoofd die te hard rijden er word al 10 met de gemeente het gevecht gehouden maar die komen telkens Tja de provincie ect moet er ook mee akkoord gaan en dit duurt nu al 10 tal jaren ,maar ze geven hen geld liever uit aan zaken die niet nodig zijn of het is in eigen belang , ze hebben net 1.4 miljoen gehad van de staat voor jeugdzorg wel het is al besteed onze wethouder zou zeggen dat vul de gaten weer waar te kort is een enkele week geleden dus hier staat het niet op lijst .
Albert (8-8-2021 om 21:01)
Het is binnen de bebouwde kom dus 50, maar kan me goed voorstellen dat er daar harder wordt gereden. De gemeente zou best wat verkeer afremmende maatregelen kunnen treffen voor dat stuk weg zoals versmallingen of drempels.
fietser (8-8-2021 om 17:21)
Allemaal Belgen die mosselen komen eten in ZeeVla. En dan een gepeperde boete
Johan (8-8-2021 om 13:47)
Dit aantal bekeuringen verbaast mij niets, maar rijden de mensen echt te hard of is de maximaal toegestane snelheid ter plaatse gewoon veel te laag? Ik rij daar ook af en toe en je kunt daar volstrekt veilig 70 of 80 km per uur rijden. Het is in zo'n geval onzin om een maximum van 50 op te leggen.