Druk weekend voor Veerse KNRM

Toegevoegd: 06-09-2021, 17.18 uur
De KNRM uit Veere moest drie keer uitrukken in het weekend.
© Foto: KNRM Veere
Door: Remi Mesu

VEERE - De KNRM-post in Veere heeft een druk weekend met verschillende meldingen achter de rug. In het laatste weekend van de schoolvakanties moest de reddingsmaatschappij drie keer in actie komen.

Op vrijdag 3 september werden de bemanningsleden opgeroepen voor een motorboot die door een krabbend anker op het Veerse Meer snel in ondiep water terecht kwam. Ook wilde de motor van de boot niet meer starten. Daardoor lag de motorboot al snel op de stenen.. De motorboot is door de KNRM in veilig vaarwater gebracht waarna het schip werd afgesleept en veilig afgeleverd in de thuishaven.

Op zaterdag kwamen de bemanningsleden in actie voor een motorbootje die door motorpech genoodzaakt was het anker uit te gooien in het hoofdvaarwater. Er werd een sleepverbinding gemaakt en is het motorbootje veilig afgeleverd bij een trailerhelling.

Op zondag kreeg de reddingsmaatschappij een melding binnen via de KNRM Helpt-app over een elektrische sloep. De boot had geen aandrijving meer en was daardoor aan lager wal geraakt. Bij aankomst bleek dat een van de opvarenden tijdens de aanvaartijd onwel was geworden. De andere opvarenden hadden in de tussentijd al 112 hadden gebeld voor medische assistentie. In de aanrijtijd van de ambulance is de sloep met daarop elf personen losgetrokken en naar de thuishaven gebracht. De ambulance kwam daar enkele minuten later aan waarop de patiënt werd overgedragen aan het ambulancepersoneel.