Politie houdt man aan die agent bedreigde

Politie houdt man aan die agent bedreigde
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant
Door: Manfred Berrevoets

DREISCHOR - Agenten hebben in een woning aan de Mr. Pieter Moggestraat in Dreischor een 28-jarige man aangehouden. Hij zou een agent bedreigd hebben. Dat gebeurde toen de man door de diender gecontroleerd werd.

De politie kreeg woensdag rond 18.45 uur de melding dat een automobilist in de omgeving van de Nansenbaan in Goes voor overlast zou zorgen. De man vertoonde gevaarlijk rijgedrag, gooide blikjes uit zijn auto en zou zich in een fastfoodrestaurant agressief hebben gedragen.

Aan de hand van een kenteken dat was doorgegeven kwam een agent uiteindelijk uit bij een man in Dreischor. Deze stond met de auto geparkeerd voor zijn woning. De diender sprak de man aan en wilde hem controleren. De verdachte werkte daar niet aan mee en leek onder invloed van drugs te zijn. Ook bedreigde hij de agent en schold hij hem de huid vol. De man ging vervolgens zijn woning binnen.

De agent besloot versterking op te roepen om de man aan te kunnen houden. Uiteindelijk lukte dat door de deur van de woning te forceren en door een surveillancehond in te zetten. De man werd daarbij gebeten in zijn bovenbeen. Vervolgens zou de verdachte volgens de politie geprobeerd hebben om de hond te mishandelen. Hij kon uiteindelijk, met veel verzet, worden aangehouden voor bedreiging. De verdachte is ingesloten voor verder onderzoek.

Albert (11-9-2021 om 00:15)
Hij staat waarschijnlijk al weer buiten omdat hij zo zielig is met zijn pijnlijk been.
Peter (10-9-2021 om 14:18)
Geweld tegen politie en andere werkenden in de publieke sector moet hard aangepakt worden. Minimaal vier weken de cel in bij agressie en geweld tegen politie, boa's, ambulancemedewerkers en anderen die met hun werk bezig zijn. Mee eens: Ga naar petities.nl en onderteken de petitie: "Minimumstraffen bij geweld tegen beroepen met publieke taken"
bram goeree (10-9-2021 om 12:26)
Timsalabim (10-9-2021 om 06:26)
Nou, nu maar weer wachten op al die stoere cowboys die hier in de reactie’s gaan roepen “nu pas” en “had hem neergeschoten toen het kon” blablabla. Ik vind echt dat deze site af en toe vol staat met respectloze reacties naar de hulpdiensten en justitie;