Ook poging brandstichting bij tandartsenpraktijk

Toegevoegd: 18-09-2021, 14.24 uur
De schade na de brandstichting bij de dierenkliniek.
© Foto: Roland de Jong

TERNEUZEN - Niet alleen bij dierenkliniek AniCura in Terneuzen is gisteravond geprobeerd brand te stichten. Ook bij een tandartsenpraktijk blijkt het raak te zijn geweest, zo meldt de politie.

Bij AniCura Dierenziekenhuis Zeeuws-Vlaanderen aan de Van Diemenstraat werd rond 22.45 uur een brandend voorwerp naar binnen gegooid.  De situatie was snel onder controle en de brandweer kon dan ook al snel het nader bericht 'kleine brand' geven. Er raakte niemand gewond. Wel bleef in één van de ruiten een flink gat achter en was er binnen schade.

Rond 23.30 uur kreeg de politie een melding van een mogelijke inbraak bij een tandartspraktijk aan de Anna Bijnsstraat, eveneens in Terneuzen. In eerste instantie leek er niets aan de hand te zijn maar later werd ontdekt dat ook hier mogelijk geprobeerd was om brand te stichten.

De recherche onderzoekt de twee zaken en kijkt of er een mogelijk verband is. De politie roept mensen die meer weten op om zich te melden.

EM (18-9-2021 om 16:36)
Ik hoop dat de dader(s) snel achterhaald kunnen worden achterhaald en laat deze alle kosten ook kosten inzet hulpverlening terugbetalen en lang straffen + hulp van psychiater want wie dit doet heeft hulp nodig .
Hassan Zemmouri (18-9-2021 om 16:12)
Wat gaat door het hoofd van deze mensen om zoiets te doen Ziekelijk gewoon
Mijn mening (18-9-2021 om 15:43)
Brandbommen bij de dader naar binnen, geen genade voor zulke k....zakken.