Geen files

Agenten treffen boksbeugel aan bij man in Hulst

Toegevoegd: 21-09-2021, 16.22 uur
Agenten treffen boksbeugel aan bij man in Hulst
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

HULST - De politie heeft maandag in Hulst een boksbeugel in beslag genomen. Omdat het voorwerp als een wapen wordt gezien, is het bezit ervan verboden. De man deed vrijwillig afstand van de boksbeugel.

Surveillerende politiemensen zagen maandagavond een auto op de Glacisweg in Hulst rijden en besloten over te gaan tot een controle. De bestuurder, de 23-jarige man, gaf hen toestemming om in zijn auto te kijken. De agenten vonden volgens een woordvoerder een boksbeugel, een blokje hasj en een zakje wiet. Van de bestuurder werd een speekseltest afgenomen. Die wees uit dat hij onder invloed was van THC.

De man werd door de politie meegenomen naar het bureau. Daar kwam ook een arts naartoe om een bloedmonster van de automobilist af te nemen. Het bloedmonster zal onderzocht worden door het NFI. Als de uitslag hiervan bekend is neemt een officier van justitie een besluit over de verdere afhandeling van de zaak.

De drugs en het verboden wapen zijn in beslag genomen door de politie. De man deed vrijwillig afstand van de goederen. De voorwerpen worden vernietigd.