Twee nieuwe verdachten aangehouden voor brandstichting met vuurwerkbom

Toegevoegd: 30-09-2021, 11.05 uur
Twee nieuwe verdachten aangehouden voor brandstichting met vuurwerkbom
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

ZIERIKZEE - De politie heeft in het kader van het onderzoek naar de brandstichting in een woning in Zierikzee twee nieuwe verdachten aangehouden. Eerder verhoorde de politie al een andere verdachte, hij is inmiddels weer in vrijheid gesteld.

De twee aangehouden mannen worden verdacht van het stichten van brand in een woning aan de Hoofdpoortstraat in Zierikzee. Op 21 juni 2021 ontplofte ’s avonds laat een vuurwerkbom bij de betreffende woning. De politie startte daarop een onderzoek. Vorige week werd in de zaak al een 20-jarige verdachte aangehouden door de politie. Deze verdachte is, na verhoor, weer in vrijheid gesteld. Hij blijft nog wel verdachte in de zaak en zal zich ook voor de rechter moeten verantwoorden.

De twee verdachten die woensdag werden aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de zaak zijn twee mannen van 19 jaar oud. Ze komen uit Kerkwerve en Zierikzee en zijn volgens de politie in hun woningen aangehouden. Ze zijn overgebracht naar een politiecellencomplex. Daar zijn ze ingesloten en in verzekering gesteld. Het tweetal wordt verhoord door rechercheurs.