Directeur woningbouwvereniging gegijzeld

Toegevoegd: 13-03-2007, 12.03 uur

De video wordt ingeladen...

HULST - In een gebouw in Hulst is dinsdag één persoon ruim een uur gegij-zeld geweest.

Vanaf kwart voor elf werd in het pand van Woningbouwvereniging Hulst aan het Godsplein 23 een medewerker van de instantie gegijzeld. Het gaat om directeur J. Valkx van de woningcorporatie.

De politie kon de dader, die de directeur bedreigde met een bijl en zichzelf overgoten had met benzine, rond twaalf uur 's middags overmeesteren. Hij werd direct overgebracht naar een politiecel. Er is nog geen duidelijkheid over de motieven van de dader.

Voor de zekerheid werden bij het incident ambulances ingezet uit Goes, Middelburg, Terneuzen en Hulst. De brandweer van Hulst was met meerdere voertuigen ter plaatse. Zij hoefden niet in actie te komen.

Naar aanleiding van de gijzeling is er sinds kwart over twee sprake van een bomalarm. Zie ook: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=4656