1 file van totaal 4 km

Busje met zes personen te water, één dode

Toegevoegd: 05-11-2021, 09.25 uur - Update: 27-11-2021, 16.06 uur

TERNEUZEN - Bij de Westsluis aan de Buitenhaven in Terneuzen is vrijdagochtend een auto met daarin zes personen te water geraakt. Eén persoon kwam vast te zitten in het voertuig. Deze persoon is overleden, zo heeft de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) bevestigd.

Het bedrijfsbusje, eigendom van een schoonmaakbedrijf, raakte rond 08.55 uur door onbekende oorzaak te water geraakt bij de Westsluis. De hulpdiensten zijn na de melding massaal uitgerukt. Er zijn meerdere duikteams, ambulances en een traumahelikopter ingezet. Ook de KNRM werd gealarmeerd. Het busje lag volgens de Veiligheidsregio tegen een binnenvaartschip aan. Eén van de inzittenden kon niet zelfstandig uit het voertuig komen. De brandweer ging ter plekke om deze persoon uit de auto te helpen maar dat bleek nog niet zo eenvoudig te zijn.

Volgens de Veiligheidsregio moest de brandweer aan boord van een kraanschip gaan om naar het schip te komen waarop het busje terecht was gekomen. Het kraanschip heeft het busje stabiel op het schip gezet. Het medisch team dat aan boord was gegaan, heeft vervolgens echter moeten vaststellen dat de persoon al was overleden. "Het schip vaart nu naar een veilige plek, waarna de brandweer de bevrijding van de persoon gaat starten", aldus de VRZ.

In totaal zaten er zes personen in het busje. De ambulanceteams zijn per boot naar de overige inzittenden van het busje gegaan. Deze waren aan boord van een schip gebracht. De vijf personen die het ongeluk hebben overleefd, zijn met ambulances naar het ziekenhuis vervoerd. Er wordt niemand meer vermist. De KNRM en de duikploeg van de brandweer zijn nog stand-by. Medewerkers van Multraship verlenen assistentie.

De politie heeft rond 11.50 uur laten weten onderzoek te doen naar de toedracht van het incident.

Moeder (8-11-2021 om 13:12)
Ewa, de politie heeft ook respect én stelt vragen... Het één hoeft het ander niet uit te sluiten... Is ook belangrijk voor de inzittenden en hún familie om te weten wat er gebeurt is...
Ewa (6-11-2021 om 19:47)
Fietser hoe respectloos ben jij naar de nabestaanden van de overleden persoon, hoezo benieuwd waarnaar
Terneuzenaar (5-11-2021 om 21:22)
Sterkte gewenst vd nabestaanden en verwonde 5medepassagiers
fietser (5-11-2021 om 19:27)
Je hoeft toch niet te wachten, je kunt altijd langs de andere brug die open is, dus niet echt bekend met de sluizen. Ook niet de auto stilgelegd en hoe kan je dan door een slagboom gaan? Je zet 'm in zijn vrij en op de handrem of motor uit en op de handrem en versnelling. Raar iets? Iemand zei een botsing of zo? Misschien willen keren? En terug rijden naar de andere brug? Ben benieuwd, heel raar dit.
Bulldog (5-11-2021 om 19:10)
Zeer treurig. Sterkte.
Pinkeltje (5-11-2021 om 15:48)
Ik rij daar iedere morgen door en ervaar zelf heel erg de schittering van de lichten op het bouwgedeelte. Door die schittering is het weer moeilijker zicht op de weg en bij de bruggen vind ik dit zelf ook lastig. Maat als je naar de tijd kijkt mag dit niet het probleem zijn omdat het al licht is dan. Heel veel sterkte aan de nabestaande.