Politie zoekt hondeneigenaren die betrokken waren bij bijtincident

Toegevoegd: 04-12-2021, 11.17 uur
De politie heeft er voor gekozen om de betrokken eigenaren nog onherkenbaar te maken.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant
Door: Remi Mesu

RITTHEM - De politie zoekt getuigen van een bijtincident dat op 8 november bij Ritthem gebeurde. Bij het incident werd een windhond ernstig verwond toen een reu het dier aanviel.

Het bijtincident vond op 8 november rond 15.40 uur plaats op het strand in Ritthem. Een lichtbruine Reu viel een windhond aan en verwondde het dier daarbij ernstig. De eigenaren van de Reu, beiden vermoedelijk rond de 60 jaar, wilden hun gegevens na het incident echter niet delen waardoor de politie hen nu zoekt.

De politie heeft een foto van de man en vrouw in het bezit, echter kiezen de agenten ervoor om in dit stadium deze foto's nog niet te delen. De politie roept mensen die weten wie de eigenaren van de hond zijn op om contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Volgens de agenten is er nog geen aangifte gedaan maar er berust volgens de politie een verplichting om in dit geval gegevens uit te wisselen na een dergelijk incident.

wim (4-12-2021 om 12:46)
hoe gaat het nu met de arme Windhond arm dier dit moet verboden worden zulke enge honden
P (4-12-2021 om 12:38)
Misschien dat de staat eens aan de regelgeving gaat van hoe onderhoud ik een hond en hoe maak ik de hond maatschappij waardig. En geef hier in cursussen zoals met een auto en laat de eigenaar zelf hiervoor betalen, als die overgave er in zit dan is een eigenaar een dier waardig. En ook leert men zo welke voeding goed en slecht is want ook daar valt nog veel in te leren. Maar zomaar overal honden kunnen kopen en dumpen en anderen in gevaar brengen is mensen aan hun lot overlaten. En frapant dat dit nog nooit is voorgesteld in het kabinet.
Joris (4-12-2021 om 11:51)
Als je na zo'n incident nog te asociaal bent om geen gegevens te willen uitwisselen ben je gewoon een achterlijke laffe hond. Smerige tokkies zullen er wel mee weg komen, kleine boete, meer zit er niet in. Maar misschien gepaste burgerlijke actie als identiteit bekend wordt als u begrijpt wat ik bedoel.
Loes (4-12-2021 om 11:22)
8 november pas dat is een maand geleden ..zelfs als wandelaar loop je niet veilig en op de fiets zo soort hond rende eens hard op me af in rithem op de dijk. De eigenaar gaf geen sjoegen. Andere passanten horen geen last te hebben van andersmans honden. Bijna kleerscheuren ervan. Ik hoop dat deze eigenaar gevonden wordt want dit kan je niet maken