Doos met jonge konijnen gedumpt bij binnenweg

Toegevoegd: 04-12-2021, 11.31 uur
De jonge konijnen werden in een doos gevonden.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Walcheren
Door: Remi Mesu

MIDDELBURG - Stichting Dierenwelzijn Walcheren heeft recent een doos met pasgeboren konijnen gevonden in de berm van een binnenweg op Walcheren. De zeven jonge dieren zijn door de stichting opgehaald en naar een veilige opvangplek gebracht.

De Stichting Dierenwelzijn Walcheren kwam de dieren op het spoor nadat fietsers de doos langs de weg zagen staan. Nadat zij een kijkje namen kwamen de voorbijgangers erachter dat er in de doos piepkleine, pasgeboren konijntjes zaten.

Volgens de stichting lagen er zeven stuks in de kou te bibberen op een kluitje. Volgens de vrijwilligers kunnen de konijntjes er nog niet lang hebben gelegen omdat ze nog levendig waren. Op de Facebookpagina van de stichting laten de medewerkers weten dat de dieren het zonder moeder, zonder melk en warmte niet lang zouden hebben overleefd.

De vrijwilligers hebben de konijnen opgehaald en hebben na wat rondbellen, een zeer veilige plek gevonden waar iemand bereid was om de dieren te gaan voeden en verzorgen. De stichting hoopt dat ze het gaan redden, al is de ervaring van de vrijwilligers dat het vaker mis dan goed gaat met zulke jonge dieren.

Jurgen (4-12-2021 om 13:14)
Dan ben je echt een oetlul
Ik (4-12-2021 om 12:45)
Hoe laf kun je wezen, als je geen jongen willen moet je die beesten laten helpen of er niet aan beginnen. Zware straf aan zulke dierenbeulen geven. Het staat bekend dat konijnen fokken als gekken. ZORG ER DAN VOOR DAT HET NIET GEBEURD.
kees van belzen (4-12-2021 om 12:31)
schandalig