Doos met jonge konijnen gedumpt bij binnenweg

Toegevoegd: 04-12-2021, 11.31 uur
De jonge konijnen werden in een doos gevonden.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Walcheren
Door: Remi Mesu

MIDDELBURG - Stichting Dierenwelzijn Walcheren heeft recent een doos met pasgeboren konijnen gevonden in de berm van een binnenweg op Walcheren. De zeven jonge dieren zijn door de stichting opgehaald en naar een veilige opvangplek gebracht.

De Stichting Dierenwelzijn Walcheren kwam de dieren op het spoor nadat fietsers de doos langs de weg zagen staan. Nadat zij een kijkje namen kwamen de voorbijgangers erachter dat er in de doos piepkleine, pasgeboren konijntjes zaten.

Volgens de stichting lagen er zeven stuks in de kou te bibberen op een kluitje. Volgens de vrijwilligers kunnen de konijntjes er nog niet lang hebben gelegen omdat ze nog levendig waren. Op de Facebookpagina van de stichting laten de medewerkers weten dat de dieren het zonder moeder, zonder melk en warmte niet lang zouden hebben overleefd.

De vrijwilligers hebben de konijnen opgehaald en hebben na wat rondbellen, een zeer veilige plek gevonden waar iemand bereid was om de dieren te gaan voeden en verzorgen. De stichting hoopt dat ze het gaan redden, al is de ervaring van de vrijwilligers dat het vaker mis dan goed gaat met zulke jonge dieren.

bram (5-12-2021 om 19:37)
Ja, als je tot dit soort gedrag in staat bent, (dieren aan hun lot overlaten totdat de dood er op volgt)) dan is er echt een steekje los. Hoop voor de dader dat hij/zij op tijd naar hulp gaat zoeken, want op een gegeven moment ga je deze grap bij mensen uitvoeren, b.v. je eigen (on)geboren kind ! Ik noem maar een voorbeeld. Het zit jou in de weg, dus weg ermee !! Pas op !! want je eigen straf zal en kan je niet ontlopen. Hoop dat de gedumpte diertjes het overleven, daar hebben ze recht op !! De dader(s) indien gevonden, behoorlijk straffen !!
willem (5-12-2021 om 14:27)
die klojo zelf naakt en geboeid in een doos in de goot zetten--wat een waardeloos stuk vreten ben jij. wie zo met dieren omgaat heeft bitter weinig respect voor het dier. figuren als jij doen me kotsen.
Sandra (5-12-2021 om 08:38)
Lief van je bram goeroe ! En zouden meer mensen zoals jij moeten zijn. Ik had hetzelfde gedaan elk dier heeft recht op leven.
bram goeree (5-12-2021 om 01:04)
als je zo met dieren omgaat ben je GEEN dier ooit nog waardig .dan ben je een hele grote klootzak .maar hopen dat ze het overleven .heb zelf ook heel jonge wilde konijnen groot gebracht met kattenmelk met een spuitje maar die waren wel ouder .kwamen uit de kolenbergen bij het bedrijf waar ik gewerkt heb. ouders waren door het machine lawaai weg .in het begin zelfs s'nachts de wekker gezet omdat ze om de 4 uur eten moesten hebben .later toen de oud genoeg waren terug in de natuur gezet want wilde konijnen horen niet in hok .ik heb dit gedaan omdat ze anders dood waren gegaan .dat hadden die dieren net als deze niet verdiend ,dus klootzak denk hier maar eens over na
ronald van gemert (4-12-2021 om 21:08)
erg hoor maar steek niet te veel tyd erin ,deze gaan het niet redden ,gewoon humaan en een klapje .let wel ben een diervriend