N59 Dicht vanwege ongeluk met dodelijke afloop bij Bruinisse

Toegevoegd: 14-12-2021, 15.00 uur - Update: 30-01-2022, 23.54 uur

BRUINISSE - Op de Rijksweg (N59) tussen Bruinisse en Oude-Tonge heeft vanmiddag een ernstig verkeersongeluk plaatsgevonden. Volgens de politie is bij het ongeluk één persoon overleden.

Vlakbij de provinciegrens kwamen rond 14.05 uur meerdere voertuigen met elkaar in botsing. Er zou sprake zijn van een aanrijding waarbij twee personenauto's en één vrachtwagen bij betrokken zijn. De vrachtwagen is van de weg geraakt, evenals een personenauto die op zijn kop tot stilstand is gekomen.

Na de melding van het incident werden flink wat hulpverleners opgeroepen. Meerdere brandweerwagens, ambulanceteams en traumahelikopters werden gealarmeerd. Een team van Defensie dat met een Chinookhelikopter toevallig bij de ongevalslocatie vloog, landde naast de N59 om hulp te verlenen. Inmiddels is sowieso één traumahelikopter ter plekke. De politie-eenheid Rotterdam laat inmiddels weten dat één persoon is overleden, één persoon zwaargewond is geraakt en twee mensen lichtgewond zijn.

Vanwege het ongeval is de hoofdrijbaan van de N59 afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid via de parallelweg. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeluk. De omleiding blijft voorlopig dus nog wel even van kracht.

Michel (15-12-2021 om 12:39)
Zo, de sommige verkeersdeskundigen hebben hun meningen weer uitgesproken alsof ze er bij zijn geweest. Ik wens Familie van het slachtoffer heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Vrezerik (14-12-2021 om 22:37)
@Emergo: ik reageer op een uitspraak van fietser in zijn algemeenheid; speculeren waag ik mij in zn algemeenheid niet aan en bij een drama als dit al helemaal niet! U interpreteert te kort door de bocht ...
Medeweggebruiker (14-12-2021 om 21:27)
Wat vreselijk voor de nabestaanden, die ik veel sterkte wens. Rijdt er geregeld Gisteren passeerde me daar nog een voertuig,, ging over de doorgetrokken streep om een levensgevaarlijke inhaalmanoeuvre uit te halen, dan vlak voor een tegenligger je snel de pas af te snijden en jij vervolgens in je ankers kan, andere zitten je bijna van de weg te drukken of rijden op amper een meter afstand. Je op te jutten met hun lichten.. . Het ligt niet aan de weg.. maar aan de gebruikers van de weg
Grote Smurf (14-12-2021 om 20:17)
Heel veel sterkte aan de nabestaanden en betrokkenen. De oorzaak is natuurlijk wel bekend. Als ik een gok moet doen dan is dit wel een (telefoon) afleiding geweest omdat de rechterkant van die oude Peugeot nog redelijk intact is. Bij inhalen zit je met je hele auto op de tegenligger strook en dan zou er nog een andere auto bij betrokken moeten zijn als hij niet meer kon uitwijken. Maar inhalen is zeker niet uit te sluiten. Verschrikkelijk ongeval. Hopelijk niet weer van die rare berichten dat iedereen het wel weer weet hier want niemand weet zeker wat er precies is gebeurd. Zelfs een klapband is niet uit te sluiten.
Emergo (14-12-2021 om 19:03)
Q Vrezerik Die eerste zin had hje beter weg kunnen laten, inhalers zijn in elk geval met rijden bezig (op dit stuk weg mag helemaal niet worden ingehaald0 , daarnaast zijn er ook andere oorzaken denkbaar.
Vrezerik (14-12-2021 om 16:35)
@fietser: op dit soort wegen vrees ik phones meer dan inhalers. Inhalers zijn in elk geval met rijden bezig. Los daarvan: wat een afschuwelijk bericht weer. Je zult vanmiddag maar horen iemand zo te hebben verloren. Ook als niet betrokkene grijpt t je aan.