3 reddingen, bijna 300 EHBO-acties door strandreddingsbrigade Westerschouwen

Toegevoegd: 17-12-2021, 20.13 uur
© Foto: Strandreddingsbrigade Westerschouwen
Door: Remi Mesu

WESTENSCHOUWEN - De strandreddingsbrigades op Schouwen-Duiveland hebben in 2021 drie reddingen moeten verrichten. Ook moesten de lifeguards bijna 300 EHBO-handelingen uitvoeren.

De Strandreddingsbrigade Westerschouwen deelt de cijfers van het afgelopen jaar via de Instagrampagina van de organisatie. Volgens de strandreddingsbrigade was het een rustige zomer. Doordat het weer minder was raakten er minder mensen gewond, raakten minder kinderen hun ouders kwijt en kwamen er minder mensen op het water in problemen.

Desondanks moesten de 134 vrijwillige lifeguards drie keer uitrukken voor een redding en 294 keer in actie komen voor een EHBO-geval. Verder moesten de vrijwilligers 53 keer ingezet worden voor overige acties zoals vermiste kinderen en brandjes.

Jac (17-12-2021 om 23:13)
Goed bezig geweest...... hulde..!!