Meerdere auto’s in brand gestoken Middelburg

Toegevoegd: 26-12-2021, 07.38 uur - Update: 26-12-2021, 08.17 uur
Foto 24 van 25

Anoniem1 (27-12-2021 om 20:17)
Mensen denken altijd dat het verhogen van straffen preventief werkt , maar dit is niet juist helaas want dan zou het erg makkelijk op te lossen zijn. Landen waar de straffen enorm hoog zijn blijken niet bepaald goede voorbeelden. Sommigen hier weten nu al weer wie de dader is , namelijk een uitkeringstrekkende Marokkaan met een scooter. Tikje voorbarig.
Jac (27-12-2021 om 14:05)
Als je problemen hebt met de maatschappij steek dan geen auto's in brand van onschuldige burgers. Misschien kun je dan beter de fiets van Rutte in de brand steken. Maar wellicht is het "gewoon" een pyromaan, die vuur en aandacht leuk vind......... Maar dat maakt voor de slachtoffers geen biet uit, zal je auto maar wezen.
Timsalabim (27-12-2021 om 13:09)
Haha feesiemetkeesie; sportclub erbij betrekken ? Zullen we jou er dan maar ook maar meteenbij betrekken en verantwoordelijk houden? Want jij was er toen dit gebeurde ook niet om even met je vingertje te zwaaien en “foei” te roepen? Jij hebt ook niks gedaan om dit een halt toe te roepen, en dan kom Je nu ineens even een grote mond geven tegen alles en iedereen in de reacties op hvzeeland? Beetje laf toch? Ouders zijn zowiezo verantwoordelijk als de daders minderjarig zijn, voor een stel Nederlanders weet men vrij weinig van hoe het rechtsysteem werkt in Nederland… Om je kapot te lachen en schamen tegelijk…
Feessie met Keessie (27-12-2021 om 09:48)
De ouders van deze kinderen moet gewezen worden op de consequenties van hun opvoeding en hiervoor aansprakelijk worden gesteld. Het hele netwerk om zo'n gezin heen (school, sportclub etc) erbij betrekken. Aan de gemeente ook de taak om met de evt. uitkeringsinstantie (Orionis oid) en Wonigstichting te gaan praten over te nemen maatregelen zoals korten op uitkering en boetes bij slecht huurderschap. Als straf zouden ze deze ouders en kinderen niet alleen moeten laten opdraaien voor de schade, maar laat ze zelf ook verplicht surveilleren in de wijk en het centrum om de leefbaarheid te bevorderen en laat ze met hun koters lezingen geven op scholen en wijktafels over hun asociale gedrag.
Feessie met Keessie (27-12-2021 om 09:48)
Het wordt tijd dat de burgemeester en wethouders zich niet langer meer verschuilen achter de coronamaatregelen die hen er zgn. van weerhouden om in actie te komen en thuis te werken. De 9-to-5- mentaliteit is nu gereduceerd naar 10-to-lunch-mentaliteit, lijkt het wel.
Feessie met Keessie (27-12-2021 om 09:46)
Incompetente ouders, soft politiebeleid, falende burgemeester en wethouders en de softe strafmaat is een recept voor criminaliserende jongeren. Het in brand steken van voertuigen geeft toch wel aan dat er meer dan een steekje los zit bij diegene(n). Maar hopen dat de dader(s) gepakt worden. Kijkend naar de problemen met hangjongeren in Middelburg Centrum en in Dauwendaele, lijkt er weinig resultaat te worden geboekt met de huidige aanpak van pappen en nathouden.