Meerdere auto’s in brand gestoken Middelburg

Toegevoegd: 26-12-2021, 07.38 uur - Update: 26-12-2021, 08.17 uur

MIDDELBURG - Op meerdere plaatsen in de Middelburgse wijk Dauwendaele zijn vanochtend vroeg auto’s in vlammen opgegaan. Bij een ander voertuig bleef het bij een poging tot brandstichting. Er is nog geen verdachte aangehouden.

De eerste brand (foto's 1 t/m 10) werd rond 05.30 uur ontdekt in een personenauto die stond geparkeerd ter hoogte van het flatgebouw aan de Buitenhovelaan. Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen vanonder de motorkap van een Peugeot. Toen de brandweer dit voertuig rond 05.45 uuur had afgeblust, werd een nieuwe brand gemeld nabij één van de flatgebouwen aan de Meanderlaan. Hierop rolden de brandweerlieden snel hun slangen op en gingen ze met spoed naar het tweede brandadres.

Bij de Meanderflat (foto's 11 t/m 25) was het vuur vanuit een personenauto overgeslagen naar twee auto’s die hier naast geparkeerd stonden. De Skoda waarin de brand begon, liep grote schade op. Een Mitsubishi die ernaast stond, raakte ook total loss. De rode Opel die aan de andere zijde was geparkeerd, liep relatief lichte schade op.

Bij een controle van de omgeving werd geconstateerd dat bij een andere geparkeerde auto een doek met een brandbare vloeistof was aangebracht. Deze was niet ontstoken en het bleek dus bij een poging tot brandstichting. De politie is direct een onderzoek gestart naar de brandstichtingen en heeft extra gesurveilleerd in de wijk. Eventuele getuigen worden gevraagd zich te melden via 0900-8844.

Rond 06.30 uur kon de brandweer terugkeren naar de kazerne aan de Torenweg. Bergingsbedrijf is ingeschakeld om de drie zwaarder beschadigde voertuigen op te halen.

Moeder (27-12-2021 om 08:58)
Ik heb maar één vraag : wat is de lol hiervan? Ook die keiharde knallen op tijden dat mensen willen slapen... Wat is er de lol van??? Ik zie het niet en nee, ik zag het ook al niet toen ik zelf jong was.... Maar toen was het gelukkig allemaal nog minder hard en gevaarlijk... Over het algemeen...
bram goeree (26-12-2021 om 22:54)
Officier van Plezier ,allereerst moet bewezen worden dat ze daar vandaan komen ,maar als dit wel zo is dan zullen ze dit nooit in Marokko doen hoor .want daar zijn de straffen wel wat anders dan hier .ik ben het wel met velen hier eens dat alle schade verhaald moet worden op de rad draaiers en kunnen ze het niet betalen, stel dan de ouders maar verantwoordelijk. met het softe straf beleid wat rechters zich zwaar aan mogen rekenen kweek je alleen maar meer van dit tuig .en dan moet de jaarwisseling nog komen .politie sterkte de komende tijd want het is zeker niet leuk wanneer deze klootzakken gepakt worden ze na een paar uur weer straat lopen .opsluiten tot zeker na oud en nieuw
Laisa (26-12-2021 om 22:02)
Gaat weer lekker!! Wat iemand zegt dit is waarschijnlijk een aanloop naar. Ik hoop dat mensen camera's hebben, zoniet raad ik aan,schaf er één aan. Zelf in het bezit van meerdere camera's zicht- en onzichtbaar Woon zelf ook in Middelburg kunnen bij mij proberen maar dan zijn ze toch op beeld. Kunnen zich erop kleden alsof ze niet herkenbaar zouden zijn maar komt wel uit. Als dit in groepsverband is helemaal want hoe "stoer" is het om het op snapchat te delen. Of het de groep raddraaiers Dauwendaele is weet ik niet maar weet wel dat die groep jongens en meisjes bevat. Kinderen, pubers, adolescenten. Waar zijn de opvoeders? Gesprekken hebben al plaatsgevonden met politie en burgemeester maar dit haalt niks uit bij dit soort tuig.
Anoniem (26-12-2021 om 20:42)
Gaat het weer beginnen een paar jaar geleden ook al. Toen bleek dat het om ee n man ging die jonge jongens geld gaf om andermans auto's in de brand te steken #wraak #denkendathijmasteris #lafaard #durftnietzelf #enjaditisecht. Als iedereen die weet dat hij dat is naar de politie zou gaan hebben ze binnen no time de dader!
Kees (26-12-2021 om 17:25)
Wat een ellende al jaren daar doordat ouders hun kinderen niet goed opvoeden. Je hoort kinderen te leren van andermans spullen af te blijven. ALS ze de daders vinden moeten die maar eens 5 jaar naar de cel plus tbs met gedrags lessen om het af te leren. En uiteraard alles tot de laatste cent terug betalen. Noteer de schade en hebben ze later werk kunnen ze in de schuldsanering.
Mijn mening (26-12-2021 om 16:29)
Hoop dat ze de volgende keer zelf brand vatten en het niet overleven.