Meerdere auto’s in brand gestoken Middelburg

Toegevoegd: 26-12-2021, 07.38 uur - Update: 26-12-2021, 08.17 uur

MIDDELBURG - Op meerdere plaatsen in de Middelburgse wijk Dauwendaele zijn vanochtend vroeg auto’s in vlammen opgegaan. Bij een ander voertuig bleef het bij een poging tot brandstichting. Er is nog geen verdachte aangehouden.

De eerste brand (foto's 1 t/m 10) werd rond 05.30 uur ontdekt in een personenauto die stond geparkeerd ter hoogte van het flatgebouw aan de Buitenhovelaan. Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen vanonder de motorkap van een Peugeot. Toen de brandweer dit voertuig rond 05.45 uuur had afgeblust, werd een nieuwe brand gemeld nabij één van de flatgebouwen aan de Meanderlaan. Hierop rolden de brandweerlieden snel hun slangen op en gingen ze met spoed naar het tweede brandadres.

Bij de Meanderflat (foto's 11 t/m 25) was het vuur vanuit een personenauto overgeslagen naar twee auto’s die hier naast geparkeerd stonden. De Skoda waarin de brand begon, liep grote schade op. Een Mitsubishi die ernaast stond, raakte ook total loss. De rode Opel die aan de andere zijde was geparkeerd, liep relatief lichte schade op.

Bij een controle van de omgeving werd geconstateerd dat bij een andere geparkeerde auto een doek met een brandbare vloeistof was aangebracht. Deze was niet ontstoken en het bleek dus bij een poging tot brandstichting. De politie is direct een onderzoek gestart naar de brandstichtingen en heeft extra gesurveilleerd in de wijk. Eventuele getuigen worden gevraagd zich te melden via 0900-8844.

Rond 06.30 uur kon de brandweer terugkeren naar de kazerne aan de Torenweg. Bergingsbedrijf is ingeschakeld om de drie zwaarder beschadigde voertuigen op te halen.

Frans (26-12-2021 om 12:07)
Ja wat moet hier nu weer op zeggen, papa en mama het zal je kind maar wezen. Een en al triest.
Jaap (26-12-2021 om 11:28)
De verontwaardiging is zeer begrijpelijk. Maar dat zoiets stond te gebeuren was voorspelbaar, daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Nu spelen deze rotte appels een kat en muis spel met de Politie. In Middelburg is de burgemeester verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid. De capaciteiten van deze man mogen wel eens nader bestudeerd worden. Hoe noemt men dat ook al weer? FALEND BELEID.
Kees (26-12-2021 om 11:28)
Wordt Dauwendaal het nieuwe Veen. Burgemeester aan je werk ipv slapen.
camiel (26-12-2021 om 10:46)
ja, dan heb je echt wat bereikt in de maatschappij. De eigendommen van een ander vernielen, wat leuk toch. Ik mag hopen dat dit gajes snel opgepakt wordt. Als ze een scooter hebben deze voor hun ogen ook laten verbranden. Vervolgens een flinke straf en alle schade verhalen. En geen advocaat die dit rioolvolk met zogenaamde zachte omstandigheden uit het gevang houdt. Voorspeld niet veel goeds voor oud en nieuw.
Officier van Plezier (26-12-2021 om 10:01)
Anon, ik keur dit absoluut niet goed maar we leven hier niet in Marokko hè. Gewoon de politie hun werk laten doen.
Joris (26-12-2021 om 09:51)
Als er weinig volk op straat is om te beroven of neer te steken kan je altijd nog auto's in brand gaan steken. Die arme jongens hebben toch een verzetje nodig, voelen zich ontheemd omdat hun opa hier niet geboren is. Ik vermoed dat een gesprekje en een kopje rooibosthee met een geitenwollensokkenmedewerker van jeugdzorg dit soort gajus niet tot inkeer brengt. En dan moet oud en nieuw nog komen...