Meerdere auto’s in brand gestoken Middelburg

Toegevoegd: 26-12-2021, 07.38 uur - Update: 26-12-2021, 08.17 uur

MIDDELBURG - Op meerdere plaatsen in de Middelburgse wijk Dauwendaele zijn vanochtend vroeg auto’s in vlammen opgegaan. Bij een ander voertuig bleef het bij een poging tot brandstichting. Er is nog geen verdachte aangehouden.

De eerste brand (foto's 1 t/m 10) werd rond 05.30 uur ontdekt in een personenauto die stond geparkeerd ter hoogte van het flatgebouw aan de Buitenhovelaan. Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen vanonder de motorkap van een Peugeot. Toen de brandweer dit voertuig rond 05.45 uuur had afgeblust, werd een nieuwe brand gemeld nabij één van de flatgebouwen aan de Meanderlaan. Hierop rolden de brandweerlieden snel hun slangen op en gingen ze met spoed naar het tweede brandadres.

Bij de Meanderflat (foto's 11 t/m 25) was het vuur vanuit een personenauto overgeslagen naar twee auto’s die hier naast geparkeerd stonden. De Skoda waarin de brand begon, liep grote schade op. Een Mitsubishi die ernaast stond, raakte ook total loss. De rode Opel die aan de andere zijde was geparkeerd, liep relatief lichte schade op.

Bij een controle van de omgeving werd geconstateerd dat bij een andere geparkeerde auto een doek met een brandbare vloeistof was aangebracht. Deze was niet ontstoken en het bleek dus bij een poging tot brandstichting. De politie is direct een onderzoek gestart naar de brandstichtingen en heeft extra gesurveilleerd in de wijk. Eventuele getuigen worden gevraagd zich te melden via 0900-8844.

Rond 06.30 uur kon de brandweer terugkeren naar de kazerne aan de Torenweg. Bergingsbedrijf is ingeschakeld om de drie zwaarder beschadigde voertuigen op te halen.

jacob (26-12-2021 om 09:45)
Leuk toch andermans spullen vernielen wat een ongelofelijke actie. Ik mag hopen dat ze de dader(s) pakken en dan alle kosten op hen verhalen. Geen geld dan uitkering stoppen en net zolang tot alle schade is verhaald. Ontzettend laf om zoiets te doen mensen hebben er voor gewerkt maar dat zal zulke aso's een zorg zijn. Hoogtijd dat de Politiek in Nederland verandert en de straffen hoger worden.
Karl (26-12-2021 om 09:00)
Wat een zielige honden daar, niks beters te doen dan andermans welverdiende spullen te vernielen. Wat mij betreft is er voor zulke lui geen plaats in de maatschappij en mogen ze het land uit of vast voor altijd.
Onan (26-12-2021 om 08:59)
Ik hoop dat de daders gepakt worden en de kosten betalen...zou toch niet mogen dat de eigenaren op kosten draaien. Je wil niet weten wat voor impact dit heeft als eigenaar. Eerste klas klootzak ben je die hard aangepakt mag worden. Ik had het geen getuige moeten zijn. De dader had er niet goed vanaf gekomen. Afblijven van andersmans eigendommen. Veel mensen zijn zuinig op hun auto. Steek die van je ouders in brand.
Tuur (26-12-2021 om 08:24)
Wat een smerig laf tuig, 100 stokslagen per beschadigde auto.
Anon (26-12-2021 om 07:50)
Laten we de dader(s) ook in een doek met brandstof wikkelen en dan aansteken. Wat een klootzak(ken), andermans bezittingen vernielen. Hoop dat ze degene snel pakken.