Mobiele camera Arnemuiden vernield door brand

Toegevoegd: 31-12-2021, 20.09 uur

ARNEMUIDEN - De mobiele camera-unit die in opdracht van de gemeente Middelburg was geplaatst in Arnemuiden is vanavond (deels) vernield door brandstichting.

De brandweer van Arnemuiden werd rond 19.20 uur opgeroepen nadat brand was gesticht bij de voet van de mast, die was geplaatst op de hoek van de Nieuwlandseweg en de Clasinastraat. De gemeente liet de cameramast plaatsen nadat tijdens de vorige jaarwisseling vernielingen waren aangericht op deze locatie. 's Nachts werd ook de Mobiele Eenheid (ME) ingezet. Vandaag geldt ter plekke een samenscholingsverbod.

Aan de voet van de mast werden autobanden in brand gestoken. Eenmaal ter plekke hebben de brandweerlieden de brand geblust. De camera-unit raakte zichtbaar beschadigd. Of de camera's nog wel werken en of ze de brandstichters al dan niet hebben vastgelegd, is niet bekend.

In Arnemuiden kwam de brandweer vandaag al zeven keer in actie om buitenbrandjes te blussen. In de meeste gevallen was sprake van in brand gestoken autobanden. Eén keer was er sprake van een brand in een ondergrondse container.

Een overzicht van alle brandweeralarmeringen tijdens de jaarwisseling vind je op P2000Zeeland.nl.

Zucht (1-1-2022 om 08:54)
Arnemuiden, het Urk van Zeeland.
camiel (31-12-2021 om 20:47)
Ik zag hem gisteren staan. Vanochtend liep ik erlangs en dacht...die gaat de nacht niet halen. Samenscholings verbod!! Laat me niet lachen. 20 jonge gasten op brommers zonder uitlaat, een paar motorfietsen erbij die allemaal samen scholen. De politie staat erbij en doet wat? Op het "ooft" brandstichting. Kompleet omringd met jongeren. Politie staat erbij en doet wat? Arnemuiden is al een hele dag een oorlogszone. Als dit niet op oudjaar zou zijn kwam de ME langs en veegde het dorp schoon. Nu accepteren de mensen het, want het is 1 keer per jaar. Op deze manier zou het de laatste keer voor altijd moeten zijn. Zwaar vuurwerk. Mijn schoonvader zegt dat de inslagen in de 2e wereldoorlog nog niet eens zo hard waren. Wat doen ze eraan??