Rustige jaarwisseling Geeregebied Middelburg

Toegevoegd: 02-01-2022, 10.44 uur
De mobiele camera-unit tegenover winkelcentrum TREF.
© Foto: Roland de Jong

MIDDELBURG - Of het dankzij de geplaatste mobiele camera-unit is valt lastig te zeggen, maar volgens de gemeente Middelburg is het rond de jaarwisseling rustig geweest in het Geeregebied in Middelburg. Hier zorgden jongeren de laatste maanden regelmatig voor overlast en de gemeente vreesde problemen tijdens de viering van oud en nieuw. Die bleven zogezegd uit.

Burgemeester Harald Bergmann van Middelburg wees het gebied rond de Beenhouwerssingel, Lange Geere, Geerevoetbrug en Pottenbakkerssingel aan als 'hotspot'. Dit naar aanleiding van onder andere brandstichtingen, vernielingen, bedreigingen, intimidaties, openlijke geweldpleging, asociaal (rij)gedrag, geluidoverlast en gevaarlijke situaties met zwaar illegaal vuurwerk nabij winkelcentrum TREF.

De gemeente besloot dat de overlast voor passanten, omwonenden en ondernemers dusdanig ernstig was, dat camertoezicht was vereist op zowel oudjaarsdag als nieuwjaarsdag. Burgemeester Bergmann concludeert dat het rond de jaarwisseling rustig bleef in het Geeregebied, al is het volgens wel wel lastig te zeggen of dat nu specifiek komt door het plaatsen van de mobiele camera. Voorafgaand aan de jaarwisseling hield de burgemeester namelijk ook al zogeheten STOP-gesprekken met elf jongeren. Verschillende personen kregen ook een gebiedsverbod opgelegd.

Cees (2-1-2022 om 17:16)
Billy, wat een ontzettende stomme reactie heb je geplaatst. Je weet totaal niet waar je het over hebt. Zeker eens afgekeurd bij de politie/boa. Als het het wil weten, dan ga je een naar het gemeentehuis in Middelburg, om die vraag daar te stellen.
Billy (2-1-2022 om 11:02)
Dat komt ook omdat de b.o.a.s bijzondere opsporings ambtenaren zich allemaal hebben verstopt of op kantoor zitten je ziet ze bijna nergens meer waar zijn deze gasten gebleven