Twee arrestaties voor beroving jongens Terneuzen

Toegevoegd: 05-01-2022, 10.55 uur
De beroving vond een week geleden plaats in Terneuzen.
© Foto: Manfred Berrevoets

TERNEUZEN - De politie heeft inmiddels twee mannen aangehouden voor de beroving die een week geleden plaatsvond bij de Peter van Anrooylaan in Terneuzen.

Woensdagavond 29 december zaten vier vrienden rond 16.15 uur te 'chillen' in een schuur aan de Peter van Anrooylaan. De jongemannen, 18 en 19 jaar oud, zaten binnen in de schuur  toen ineens de deur van de schuur open werd gemaakt en een hen onbekende man binnen kwam. Hij bedreigde de vier met een mes en dwong hen om hun eigendommen af te staan.

Eén van de slachtoffers rende op een gegevens moment hard de schuur uit. Daarna vertrok de overvaller ook, op de hielen gezeten door de drie andere jongens. De vier zagen de dader vervolgens in een auto stappen. Het voertuig vertrok met hoge snelheid richting de Willem Andriessenlaan. De politie werd gewaarschuwd en agenten kwamen ter plaatse om een onderzoek in te stellen. Alle vier de jongens deden aangifte van de beroving.

Dezelfde avond kwam één van de verdachten zich op eigen beweging melden op een politiebureau. Deze 20-jarige Terneuzenaar verklaarde betrokken te zijn bij de beroving. Hij werd hierop aangehouden en ingesloten in een politiecellencomplex. De man werd in verzekering gesteld en verhoord door rechercheurs. Op last van de officier van justitie werd hij op Oudjaarsdag weer in vrijheid gesteld.

Gisteren werd een tweede arrestatie verricht in de zaak. Deze tweede verdachte betreft een 25-jarige man uit Terneuzen. In zijn woning zijn goederen in beslag genomen die vermoedelijk gelinkt kunnen worden aan de beroving. De Terneuzenaar is ingesloten en in verzekering gesteld in een politiecellencomplex. De verdachte wordt nog gehoord door rechercheurs.

Het onderzoek naar de beroving is volgens de politie nog in volle gang en meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

Michel (5-1-2022 om 13:45)
Hopend dat dit soort tuig nu eens voorgoed wordt aangepakt, er is maar een straf. Opsluiten die handel