Slachtoffer steekpartij (15) Middelburg overleden

Toegevoegd: 12-01-2022, 15.22 uur
De jongen is vandaag aan zijn verwondingen overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 15-jarige jongen die zondag zwaargewond raakte bij een steekpartij in Middelburg is overleden. De politie heeft zicht op twee verdachten, zij zijn voortvluchtig.

Het slachtoffer werd neergestoken bij een grasveld op de hoek van de Meanderlaan en De Overloper. De gewonde werd vervolgens naar de Roozenburglaan gebracht. Daar werd de jongen behandeld in een ambulance om vervolgens met spoed naar het ziekenhuis te worden gebracht. Daar is de jongen vandaag aan zijn verwondingen overleden.

Na de melding van het steekincident is de politie met een onderzoek gestart. Zo is een sporenonderzoek ingesteld op de plaats delict. In de omgeving werd met een speurhond gezocht. Met een politiehelikopter werden luchtfoto's gemaakt. Ook werden meerdere getuigen verhoord.

Maandag hebben politieduikers in de buurt van de Meanderflat in een water gezocht. Wat zich precies heeft afgespeeld wordt nog onderzocht. Door de resultaten van het onderzoek kreeg de politie zondag al zicht op de identiteit van twee verdachten, namelijk twee jongens, die niet in Middelburg wonen.

De politie heeft dit tweetal ondanks herhaalde pogingen nog niet kunnen arresteren. Ze zijn voortvluchtig. De politie roept dit tweetal op om zich zo snel mogelijk op een politiebureau te melden.

De politie vraagt jongeren om te stoppen met het verspreiden van opruiende foto's van mogelijke betrokkenen bij de steekpartij. Zo wordt onder andere veelvuldig een foto van een meisje gedeeld. De politie is bekend dat deze signalen rondgaan. Dit heeft totaal geen meerwaarde voor het politieonderzoek en schaadt de betrokkenen.

Nina (12-1-2022 om 18:39)
Wat een immens trieste uitkomst van dit drama. Ik hoop ook echt dat de vermeende daders zichzelf aangeven voor er straks iemand voor eigen rechter gaat spelen, want op social media zijn de messen geslepen.
Matthieu Jobse (12-1-2022 om 18:31)
Zeer triest dat er zulke incidenten en ook zoveel incidenten plaatsvinden in Dauwendaele. Dauwendaele is echt een rotwijk. Er is geen 1 wijk in Middelburg waar zoveel incidenten hebben plaatsgevonden als in Dauwendaele. Ik kom er ook altijd. Ik rijd daar ook altijd mijn rondje om te controleren op vuilnis naast de container. En er is ook heel veel meer vuilnis uit deze wijk gekomen als uit andere Middelburgse wijken in dezelfde periode. Waardeloos dit alles. Woongoed zou eens een groot leefbaarheidsonderzoek moeten instellen. En het moet zo zijn: Als je eenmaal 3 keer gepakt bent met vuilnis naast de container zetten of je verbruikt of verhandelt drugs, dat je eruit gezet wordt door Woongoed Middelburg, hopelijk dat het dan eens klaar is.
zeeuw (12-1-2022 om 18:27)
als ze nog geen 18 zijn zijn de ouders zijn nog altijd verantwoordelijk voor wat hun kinderen hebben gedaan , het moet niet zo wezen zet maar een jong op de wereld en zoekt het maar uit
optimist (12-1-2022 om 18:05)
Heel erg triest! Het gaat te ver om dit op de overheid te steken, maar het is al jaaaren in de hand gewerkt dat er geen greintje respect meer is. Het begint al in de laagste klas van de school. Vroeger was het meester en juffrouw, nu mag je ze bij de voornaam noemen. Was je vroeger heel erg vervelend, dan kon je een corrigerende tik krijgen. Als je dat nu zou doen, krijg je 32 instanties aan de deur. Als ouders kun je weinig meer doen om een kind in het gareel te houden, want dan krijg je met de overheid te maken. In Den Haag mogen ze zich hier wel eens goed in verdiepen, en de straffen aanpassen. Er is veel te lang gepamperd, daar krijg je ontspoorde jeugd door!
A. Torsius (12-1-2022 om 17:45)
Voor de mensen die dit afgrijselijke gebeuren misbruiken om kritiek te leveren op Dauwendaele: daar kwam het slachtoffer vandaan; de verdachten niet.
Josina (12-1-2022 om 17:31)
Ik wens de ouders heel veel sterkte met het verlies van hun zoon. Ik hoop dat de verdachtes zo snel mogelijk worden opgepakt en een flinke celstraf krijgen al ben ik bang ..............zeker als ze nog minderjarig zijn.