Slachtoffer steekpartij (15) Middelburg overleden

Toegevoegd: 12-01-2022, 15.22 uur
De jongen is vandaag aan zijn verwondingen overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De 15-jarige jongen die zondag zwaargewond raakte bij een steekpartij in Middelburg is overleden. De politie heeft zicht op twee verdachten, zij zijn voortvluchtig.

Het slachtoffer werd neergestoken bij een grasveld op de hoek van de Meanderlaan en De Overloper. De gewonde werd vervolgens naar de Roozenburglaan gebracht. Daar werd de jongen behandeld in een ambulance om vervolgens met spoed naar het ziekenhuis te worden gebracht. Daar is de jongen vandaag aan zijn verwondingen overleden.

Na de melding van het steekincident is de politie met een onderzoek gestart. Zo is een sporenonderzoek ingesteld op de plaats delict. In de omgeving werd met een speurhond gezocht. Met een politiehelikopter werden luchtfoto's gemaakt. Ook werden meerdere getuigen verhoord.

Maandag hebben politieduikers in de buurt van de Meanderflat in een water gezocht. Wat zich precies heeft afgespeeld wordt nog onderzocht. Door de resultaten van het onderzoek kreeg de politie zondag al zicht op de identiteit van twee verdachten, namelijk twee jongens, die niet in Middelburg wonen.

De politie heeft dit tweetal ondanks herhaalde pogingen nog niet kunnen arresteren. Ze zijn voortvluchtig. De politie roept dit tweetal op om zich zo snel mogelijk op een politiebureau te melden.

De politie vraagt jongeren om te stoppen met het verspreiden van opruiende foto's van mogelijke betrokkenen bij de steekpartij. Zo wordt onder andere veelvuldig een foto van een meisje gedeeld. De politie is bekend dat deze signalen rondgaan. Dit heeft totaal geen meerwaarde voor het politieonderzoek en schaadt de betrokkenen.

Bvd (17-1-2022 om 21:00)
“Matthieu jobse” gast er is iemand dood gestoken, en jij gaat moeilijk doen over vuilnis??
Michel (13-1-2022 om 16:47)
Familie en vrienden, heel veel sterkte gewenst in deze en toekomstige dagen.
Ma (12-1-2022 om 23:40)
Wat afschuwelijk! Lieve Tim rust zacht! Voor de nabestaanden onwijs veel sterkte toegewenst en van harte gecondoleerd.
Trudy (12-1-2022 om 21:51)
Heel erg triest dit alles. Heel veel sterkte toegewenst voor zijn ouders, verdere familie en vrienden.
Moeder (12-1-2022 om 20:17)
Wanneer is er een stille toch? Als ik niet moet werken ga ik daar zeker heen. Uit respect en medeleven voor de ouders, familie en vrienden van deze arme jongen. Geen woorden voor. Doodeng dat de daders nog vrij rondlopen...
Addie (12-1-2022 om 19:08)
Gecondoleerd en sterkte voor de nabestaanden.