KNRM Hansweert afgelopen jaar ruim 20 keer ingezet

Toegevoegd: 13-01-2022, 20.45 uur
KNRM Hansweert afgelopen jaar ruim 20 keer ingezet
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

HANSWEERT - De KNRM in Hansweert is in 2021 vierentwintig keer in actie gekomen om mensen te redden of te helpen. Dat blijkt uit cijfers die vandaag zijn gepubliceerd.

Het reddingsstation beschikt over 21 goed getrainde professionele vrijwilligers. Deze hebben het afgelopen jaar 61 personen gered en waren naast de vele oefenuren ruim 30 uur actief.

De drukste maand van het jaar was juli. In deze maand zijn ook 14 scouts van een stormachtige Oosterschelde gered.