Menigte bijeengekomen voor stille tocht Tim

Toegevoegd: 16-01-2022, 14.23 uur - Update: 16-01-2022, 17.43 uur
Door: Remi Mesu

MIDDELBURG - Honderden mensen zijn zondag bijeengekomen in de Middelburgse wijk Dauwendaele om een stille tocht te houden voor de onlangs overleden Tim. De 15-jarige jongen werd een week geleden door messteken om het leven gebracht.

De stille tocht begon rond 14.00 uur op de hoek van de Meanderlaan en De Overloper, de plek waar de 15-jarige Middelburger zondag zwaargewond raakte. De tiener overleed woensdag in het kinderziekenhuis in Rotterdam. De politie had naar eigen zeggen al snel zicht op twee verdachten maar zij konden pas woensdagavond rond 18.15 uur worden aangehouden.

Dat gebeurde in dezelfde wijk als waar het steekincident plaatsvond. De verdachten, jongens van 15 en 16 jaar oud en woonachtig in Rilland en Steenbergen, zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die besloot de jongens twee weken langer vast te houden.

Op de plek van de steekpartij werden vanmiddag bloemen en knuffels neergelegd door de deelnemers aan de tocht. Daarop liep de menigte een ronde door Dauwendaele.