Rescue Vlissingen is klaar voor toekomst

Toegevoegd: 02-04-2007, 11.00 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant
VLISSINGEN - Het reddingsevenement Rescue Vlissingen is het hobbyisme ontgroeit. Wat begon als een poging om de interesse voor allerlei hulpdiensten te wekken, is een internationaal evenement geworden dat vorig jaar 55.000 bezoekers trok. Om het voortbestaan van het evenement te waarborgen, is er zaterdag een nieuwe stichting opgericht.

De activiteiten vonden nog steeds plaats onder de vlag van de Vereniging Vrienden van de Boulevard. De afhankelijkheid van een paar mensen werd echter als bedreigend gevoeld voor de continuïteit van Rescue, zegt woordvoerster M. Jongejan. "De mensen blijven dezelfde, maar we kunnen als 'stichting met een goed doel' nu wel allerlei fondsen benaderen. Dat kan geld opleveren."

De Stichting Rescue Vlissingen begint nu al met de voorbereiding van de editie van 2008. Die vindt plaats op 8 augustus (08-08-08). Dat is tien jaar na de eerste editie. Ook volgend jaar worden ook weer tal van demonstraties gehouden door diverse hulpdiensten. Het publiek kan dan ook weer meedoen met (reddings)acties.