Bijrijder (83) ongeluk Sluis overleden

Toegevoegd: 28-01-2022, 15.56 uur
De bijrijder is in het ziekenhuis overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Remi Mesu

SLUIS - Een 83-jarige Belg die gisteravond als bijrijder betrokken was bij een eenzijdig ongeval in Sluis is in het ziekenhuis overleden. Dat meldt de politie vrijdag via de sociale media-kanalen.

Nabij restaurant De Schaapskooi, tussen Heille en Aardenburg, raakte donderdag rond 19.30 uur een Belgische auto in de linkerberm. Daarna belandde het voertuig in een sloot. Naast de politie, brandweer en ambulancedienst was ook de Rotterdamse traumahelikopter ter plekke.

Het traumateam verleende assistentie aan de ambulancedienst en is met het slachtoffer meegereden naar het academische ziekenhuis in het Belgische Brugge. Volgens een woordvoerder van de politie is een 83-jarige Belg, die als bijrijder in het voertuig zat, overleden. Het is niet bekend hoe het met de bestuurder van de auto gaat. Er loopt een onderzoek naar de toedracht van het ongeval.