Felle brand Middelburg vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 30-01-2022, 09.32 uur
De woning brandde volledig uit, zo meldde de Veiligheidsregio gisteren.
© Foto: Roland de Jong

MIDDELBURG - De felle brand die gisteren in Middelburg een woning in de wijk Dauwendaele grotendeels verwoestte, is vermoedelijk aangestoken. Dat concludeert de politie na onderzoek.

De brand werd rond 14.35 uur gemeld als zijnde een buitenbrand bij de woning aan de Wijdaustraat. Het vuur begon buiten in de tuin en sloeg vervolgens al snel over naar de woning. Hier ontstond vervolgens grote schade. De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) meldde gisteren dat de woning was uitgebrand en dat ook het naastgelegen huis schade had opgelopen. Een omstander werd vanwege het inademen van rook per ambulance naar het ziekenhuis gebracht om daar behandeld te worden.

De politie meldt nu dat gisteren al snel het vermoeden ontstond dat sprake was van brandstichting. "Kort voor de brand werd een aantal personen bij het huis gezien. De politie doet nog nader onderzoek naar de mogelijke brandstichting", zo laat een woordvoerder weten.

Moeder (30-1-2022 om 14:22)
Hopelijk worden de daders snel opgepakt. Gevaarlijk gespuis...